پاسخ مدیرعامل واتساپ به ماسک درمورد ادعای اخیرش مبنی بر امنیت نداشتن اطلاعات کاربران در واتساپ، حاکی از آن است که مدیرعامل شرکت ایکس اشتباه می‌کند.

ویل کاتکارت مدیر آمریکایی شبکه پیام‌رسان واتساپ با رد ادعای اخیر ایلان ماسک که گفته بود واتساپ هرشب از اطلاعات چت‌ها خروجی گرفته و آن را به سرور شرکت انتقال می‌دهد گفت پیام‌های کاربران، رمزگذاری سرتاسری می‌شوند و شرکت نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد. پاسخ مدیرعامل واتساپ به ماسک در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد که به‌سادگی ادعای ایلان ماسک را با عبارت «درست نیست» نپذیرفت. البته اخیرا رئیس بخش هوش مصنوعی در متا یان لی‌کان نیز در پستی که در ایکس منتشر کرده بود ماسک را به‌دلیل اینکه به‌دنبال استخدام متخصصان هوش مصنوعی است به سخره گرفت. پس ازاین لی‌کان در ترید که یکی از پلتفرم‌های متاست ادعاهای ماسک را غیرواقعی دانست و او را به پرتاب تئوری‌های توطئه در پیام‌رسان خودش متهم کرد.

رمز گذاری در واتساپ

ناگفته نماند که پیش ازاین مدیران واتساپ برای امن نشان دادن شبکه اجتماعی‌شان درخواست دولت انگلیس برای دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده را در پی عملیات تروریستی سال 2018 لندن، رد کردند و حتی در مقابل تهدید فیلترشدن نیز رویه خود را تغییر نداده‌اند. البته پس از این ادعاها افراد دیگری نیز واکنش نشان دادند که از آن جمله می‌توان به تامی مایسک اشاره کرد که در پستی در شبکه پیام‌رسان ایکس گفته است پیام‌های کاربران در واتساپ رمزگذاری سراسری می‌شوند اما داده‌ها فقط شامل پیام‌ها نمی‌شود. او همچنین ادامه می‌دهد که این داده‌ها شامل موقعیت مکانی کاربر، الگوی زمانی آنلاین شدن کاربر در اپلیکیشن و مخاطبینی که با آن‌ها درارتباط است می‌شود.

البته این بدیهی است که واتساپ بعضی از ابرداده‌ها را با پلتفرم‌های دیگر متا به اشتراک می‌گذارد اما این شامل پیام‌های کاربران نمی‌شود. همچنین این اشتراک‌گذاری به عامل نگرانی کاربران از جمله تریستان هندرسون استاد دانشگاه سنت اندروز تبدیل شده است که البته این رفتار واتساپ به‌دلیل این است که سلیقه کاربران را برای مشخص شدن نوع تبلیغاتی که برایشان ارسال می‌شود دراختیار پلتفرم‌های دیگرش قرار دهد.

اخبار مرتبط: