پیام‌رسان واتساپ مدتی است که بر روی قابلیتی جالب کار می‌کند تا کاربران بتوانند بدون متصل بودن به اینترنت، فایل‌های مختلف را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این قابلیت جدید پیام‌رسان واتساپ که بی‌شباهت به ایردراپ اپل نیست، برای دارندگان آیفون نیز در دسترس خواهد بود.

به نقل از WABetaInfo، در آخرین نسخه واتساپ بر روی سیستم عامل iOS که در TestFlight در دسترس است، می‌توانید گزینه‌ای به نام Nearby Share را مشاهده کنید. به کمک این قابلیت، کاربران می‌توانند تصاویر، ویدئوها و فایل‌های نوشتاری خود را به‌صورت وایرلس و از طریق ارتباطی رمزنگاری شده و امن، به اشتراک بگذارند. با این حال، به دلیل محدودیت‌هایی که سیستم عامل iOS دارد، این قابلیت برای دارندگان آیفون کمی متفاوت با اندرویدی‌ها خواهد بود.

قابلیت جدید پیام‌رسان واتساپ در اندروید، به‌راحتی می‌تواند کاربری که نزدیک شماست را پیدا کند و با انتخاب وی، شروع به ارسال فایل کنید اما در نسخه iOS، کاربر مقابل باید ابتدا یک کد QR را اسکن کند تا انتقال فایل‌ها آغاز شود. نکته جالب در مورد قابلیت Nearby Share این است که ارسال فایل بین اندروید و iOS را نیز می‌توان از این طریق انجام داد. پس کاربرانی که دو گوشی با سیستم عامل متفاوت دارند نیز به راحتی می‌توانند برای یکدیگر فایل ارسال کنند.

این قابلیت جدید پیام‌رسان واتساپ فقط در نسخه‌های بتا قابل مشاهده است و هنوز به‌صورت رسمی عرضه نشده پس تا به این لحظه، امکان استفاده از آن در گوشی خود را ندارید. متاسفانه شرکت متا هیچ اطلاعاتی در مورد زمان انتشار عمومی این قابلیت در دسترس کاربران قرار نداده و حرفی از این مسئله به میان نیاورده است. پس باید کمی بیشتر صبر کنیم تا بتوانیم از این ویژگی کاربردی و هیجان‌انگیز استفاده کنیم.

واتساپ با پیروی از سایر پیام‌رسان‌های جدیدتر، در حال اضافه کردن ویژگی‌هایی کاربردی است که می‌تواند تجربه کاربر را بهبود ببخشد. چندی قبل آپدیتی عرضه شد که اطلاعات بیشتری در مورد گروه‌های چت ناشناس قبل از عضویت در آنان به کاربر می‌داد. به‌دنبال آن، امکان ارسال تصاویر و ویدئوها با کیفیت پیش‌فرض HD نیز ممکن شد. در نهایت، گفته می‌شود این پیام‌رسان قرار است دکمه جدیدی اضافه کند که کاربر به کمک آن، می‌تواند در بین کل کانال‌های ممکن به جستجو بپردازد.

در حال حاضر می‌توانید واتساپ را به‌صورت رایگان از اپ استور شرکت اپل یا از گوگل پلی استور دانلود کنید. همانطور که ذکر شد، قابلیت Nearby Share در حال حاضر در دسترس نیست و برای استفاده از آن، باید مدت بیشتری صبر کنید.