واتس‌اپ در آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابلیت ارسال پیام‌های ویدئویی را برای کاربران منتشر کرد.

برنامه‌های پیام‌رسان عضوی جدانشدنی از گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که این روزها همه کاربران برای تعامل و ارتباط با مخاطبان و دوستان‌شان به آن‌ها نیاز مبرم دارند. احتمالا واتس‌اپ جزو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی به‌شمار برود که بسیار از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی را پوشش نمی‌دهد. اما کمپانی متا به‌تازگی شروع به افزودن چندین ویژگی است تا بتواند تعامل را بین کاربران و مخاطبان شان حفظ کند؛ برهمین‌اساس روز گذشته قابلیت ارسال پیام ویدئویی به آن اضافه شد.

طی ماه‌های اخیر، مسئولان پیام‌رسان واتس‌اپ تصمیم گرفته‌اند با جدیت فراوان مهم‌ترین ویژگی‌های کاربردی نظیر ارسال عکس و فیلم‌های اچ‌دی و استفاده از یک حساب کاربری در ۴ دستگاه متفاوت به این اپلیکیشن اضافه کنند؛ البته ده‌ها قابلیت دیگر نیز وجود دارد که در گذشته به شما معرفی کردیم.

قابلیت پیام‌های ویدیویی واتساپ

علاوه‌براین، واتس‌اپ قابلیت ارسال پیام‌های ویدئویی را معرفی کرد تا کاربران به‌راحتی برای یکدیگر ویدئوهای کوتاه بفرستند؛ به‌یاد داشته باشیم چنین ویژگی از مدت‌ها قبل وجود داشت، اما اکنون رابط کابری آن ساده‌تر شده و شما می‌توانید با نگه داشتن یک دکمه ویدئو مسیج‌های کوتاه برای دوستان‌تان ارسال کنید.

طبق گزارش‌های قبلی، این قابلیت ابتدا برای کاربران بتا دردسترس قرار گرفت؛ اما روز گذشته کمپانی متا رسما آن را برای نسخه پایدار معرفی کرد و خبر داد کاربران می‌توانند از قابلیت ویدئو مسیج استفاده کنند. البته برخلاف پیام‌های صوتی، شما تنها می‌توانید پیام‌های کوتاه یک دقیقه‌ای بفرستید؛ احتمالا متا برای کاهش هزینه‌ها و صرف‌جویی در وقت برای دانلود ویدئو برای آن محدودیت تعریف کرده است.

زمانی‌که پیام‌های ویدئویی دوستان‌تان را در واتس‌اپ دریافت می‌کنید به‌صورت پیش‌فرض بی‌صدا هستند، اما تنها با یک ضربه روی نمایشگر صدای ویدئو فعال می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد که قابلیت یادشده برای شما فعال نباشد، ولی جای نگرانی وجود ندارد چراکه به‌روزرسانی‌های واتس‌اپ به‌صورت هم‌زمان برای کاربران منتشر نمی‌شود و چندین هفته طول می‌کشد تا همه از آن برخوردار شوند.

اخبار مرتبط: جلوگیری از حذف پیام‌های واتساپ در آپدیت جدید