سامسونگ احتمالا نسل جدید و پیشرفته‌تر ساعت‌های هوشمند مچی‌اش را با‌ نام گلکسی واچ اولترا یا گلکسی واچ ایکس در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌کند.

شنیده‌ها پیش از این حاکی از آن بود که سامسونگ قصد دارد در مراسم بعدی آنپکد سه ساعت مچی را با نام‌های Galaxy Watch 7 FE, Galaxy Watch 7, Galaxy Watch 7 Ultra  به بازار عرضه کند. ساعت گلکسی واچ 7 اولترا نسل جدیدتر گلکسی واچ 6 کلاسیک است و نسبت به نسل قبلی‌اش پیشرفته‌تر خواهد بود.

علاوه براین منابع غیررسمی گفته‌اند گلکسی واچ 7 اولترا قرار است با نام دیگری به بازار عرضه شود که نام جایگزین آن، گلکسی واچ ایکس خواهد بود. همچنین از ویژگی‌های مهمی که برای این ساعت بیان شده مقاومت در برابر آب تا عمق 100 متری و داشتن باتری با شارژدهی 100 ساعته است. از آنجا که نسل قبلی این ساعت یعنی گلکسی واچ 6 کلاسیک قادر به نگه داشتن شارژ تا 80 ساعت است و تا عمق 50 متری در آب می‌تواند دوام بیاورد، این تغییرات یک ویژگی قابل توجه برای گلکسی واچ اولترا یا گلکسی واچ ایکس به‌شمار می‌آید. گفتنی است که عمر بیشتر باتری به دلیل بزرگتر شدن ابعاد آن و داشتن پردازنده اگزینوس 1000W است.

Galaxy Watch X.

البته ساعت هوشمند پرچمدار فعلی اپل با نام «واچ اولترا 2» هم تا عمق 100 متری در آب می‌تواند دوام بیاورد اما عمر باتری آن در هربار شارژ کردن 36 ساعت است که این قضیه باعث می‌شود پرچمدار آینده سامسونگ نسبت به ساعت هوشمند پرچمدار اپل برتری داشته باشد.

لازکم به‌ذکر است که منابع دیگر نام گلکسی واچ ایکس را معتبر ندانسته و اعلام کردند این ساعت با نام گلکسی واچ اولترا معرفی می‌شود که کمپانی سامسونگ با حذف عدد 7 از نام این ساعت از اپل برای نام‌گذاری ساعت الگوبرداری کرده است.

در آخر اینکه زمان معرفی ساعت پرچمدار هوشمند سامسونگ در تاریخ 10 جولای خواهد بود که برابر با 20 تیرماه است و در این رویداد علاوه بر این ساعت هوشمند، گوشی‌های گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فیلیپ 6 نیز معرفی می‌شوند.

اخبار مرتبط: گلکسی واچ سامسونگ؛ ستاره بعدی دنیای اسمارت واچ‌ها