گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل قصد ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری برای لغو ممنوعیت فروش ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا نسل ۲ و اپل واچ سری ۹ را دارد، اما کمپانی فناوری پزشکی Masimo تنها خواستار تغییرات سخت‌افزاری است و آپدیت نرم‌افزاری را نمی‌پذیرد.

اوایل صبح امروز گزارش کردیم اپل یک مشکل اساسی در طراحی اپل واچ اولترا ۲ و سری ۹ و نقض پتنت مواجه است و باید برای رفع مشکل از تاریخ ۲۱ دسامبر فروش این گجت‌های پوشیدنی را در ایالات متحده آمریکا متوقف کند. اکنون اخبار تازه‌تر بیان می‌کند اپل قصد دارد با انتشار یک آپدیت نرم‌افزاری از قانون ممنوعیت فروش در بازار ایالات متحده گذر کند، اما کمپانی فناوری پزشکی Masimo استدلال می‌کند پتنت‌های نقض شده سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند. بنابراین تنها ارائه یک آپدیت کوچک مشکل را حل نخواهد کرد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم تا از هدف اصلی ماسیمو درمقابل اپل مطلع شویم.

نشریه بلومبرگ گزارش کرد اپل روی توسعه یک آپدیت نرم‌افزاری فوری برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا نسل ۲ و اپل واچ سری ۹ کار می‌کند تا بتواند از قانون ممنوعیت فروش در کشور ایالات متحده آمریکا جلوگیری کند؛ البته دولت بایدن باید درباره این‌موضوع تصمیم بگیرد و احتمالا فرصتی مناسب را برای کمک به مهندسان ارشد و مدیران غول فناوری ساکن کوپرتینو بدهد، چراکه این مجموعه بزرگ از سودآورترین کمپانی‌های حاضر در آمریکا محسوب می‌شود. همچنین، این گزارش نشان می‌دهد اپل براین‌باور است که این به‌روزرسانی نرم‌افزاری پاسخگوی نیازهای Masimo خواهد بود تا پتنت‌های نقض شده به‌طورکامل برطرف شود.

اپل واچ اولترا سری 9 آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کنند

همانطورکه گفتیم اپل سخت تلاش می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به‌روزرسانی را ارائه کند؛ باوجوداین، کمپانی Masimo آپدیت نرم‌افزاری را قبول ندارد و اظهار می‌کند تنها اصلاح سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌صورت هم‌زمان در اپل واچ اولترا ۲ و اپل واچ سری ۹ می‌تواند موضوع را حل کند. تاریخ شکایت نشان می‌دهد Masimo از سال ۲۰۲۰ میلادی شکایتش را علیه اپل برای نقض پتنت آغاز کرده و مدعی شد این غول تکنولوژی پتنت کنترل اکسیژن خون یا پالس اکسیمتری را نقض کرده است؛ همچنین، در سال ۲۰۲۱ میلادی این پرونده به کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده ارجاع شد که در نهایت منجر به توصیه ممنوعیت واردات شد.

اگر تصور کنیم اپل نتواند مشکلات موارد مرتبط با پتنت را حل کند احتمالا مجبور به قطع فروش ساعت‌های هوشمند اپل واچ در ایالات متحده آمریکا می‌شود و باید روی یک مدل جدید با سخت‌افزاری متفاوت کند که پتنت‌های آن در گذشته جایی ثبت نشده باشد. باتوجه‌به پایان سال ۲۰۲۳ میلادی باید منتظر ارائه آپدیتی بزرگ برای محصولات اپل باشیم و ببینیم این غول فناوری چه تغییراتی را ایجاد خواهد کرد تا کاربران را راضی نگه دارد. ازسوی‌دیگر، اپل می‌تواند با پرداخت چندین میلیون دلار به کمپانی Masimo وارد مذاکره شده و آن‌ها را از شکایت منصرف کند.

اخبار مرتبط: