ویوو Y200i با تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲، نمایشگر ۶.۷۲ اینچی LCD و قیمت ۲۸۱ دلاری برای عرضه در بازار چین معرفی شد.

آبان ۱۴۰۲ شرکت ویوو از گوشی جدید Y100i رونمایی کرد. این دستگاه با تراشه دایمنسیتی ۶۰۲۰ راهی بازار شد اما نتوانست مشتر یان زیادی را به‌خود جلب کند. اکنون و با گذشت ۶ ماه شرکت ویوو گوشی Y200i را به‌عنوان جانشین آن معرفی کرد. این دستگاه به‌تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ مجهز شده و خبری از تراشه دایمنسیتی نیست. همچنین این دستگاه با طراحی متفاوتی معرفی شد تا بتواند موفقیت بیشتری را کسب کند، اما نگاهی به مشخصات فنی و قیمت دستگاه نشان می‌دهد این گوشی گزینه چندان خوبی در بازار محسوب نمی‌شود.

ویوو Y200i از نظر طراحی به قاب تخت مجهز شده و که‌دلیل نبود پنل OLED، اسکنر اثر انگشت روی دکمه پاور قرار دارد. در پنل پشتی، ماژول دوربین دایره‌ای شکل قرار گرفته و با بافت پنل پشتی، طراحی جذابی دارد. همچنین این دستگاه گواهی IP64 را برای مقاومت در برابر گرد و خاک و آب به‌دست آورده است، البته مقاومت آن چندان زیاد نیست و نباید دستگاه را داخل آب فرو برد.

ویوو Y200i

ویوو Y200i به صفحه‌نمایش ۶.۷۲ اینچی LCD با رزولوشن +Full HD، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۸۰۰ نیتی مجهز شده و خبری از نمایشگر OLED نیست. در پانچ هول بالای این نمایشگر دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. همچنین در ماژول دوربین دایره‌ای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز پرتره ۲ مگاپیکسلی و فلش LED قرار دارد.

یکی از نقاط ضعف این دستگاه استفاده از تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ است. اگرچه ویوو به استفاده از تراشه کوالکام رو آورده و خبری از تراشه‌های مدیاتک نیست، تراشه به‌کار رفته توان پردازشی پایینی داشته و علاوه‌بر آن قدیمی محسوب می‌شود. درحقیقت سری تراشه اسنپدراگون ۴ جزو تراشه‌های اقتصادی محسوب می‌شود و باید برای گوشی‌های زیر ۸ میلیون تومان استفاده شود، بنابراین ویوو باید از تراشه اسنپدراگون ۶ در این دستگاه استفاده می‌کرد.

درکنار این تراشه، حافظه رم ۱۲ گیگابایتی به‌همراه ۱۲ گیگ رم مجازی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی قرار دارد. ویوو Y200i از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۴ واتی تغذیه می‌کند. همچنین این دستگاه به سیستم‌عامل OriginOS ۴ برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده است. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به پشتیانی از سنسورهای مختلف مانند GPS، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج، بلوتوث، وای فای و درگاه تایپ سی اشاره کرد.

ویوو Y200i در رنگ‌های آبی، سفید و مشکی معرفی شده است. این دستگاه در ۳ پیکربندی با حافظه داخلی و رم ۸/۱۲۸، ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی با قیمت معادل ۲۲۵، ۲۵۳ و ۲۸۱ دلار در بازار چین عرضه شده است. هنوز تاریخ عرضه جهانی این دستگاه مشخص نشده، اما انتظار می‌رود درصورت عرضه جهانی، قیمت بالاتری داشته باشد.

اخبار مرتبط: