گزارش‌ها نشان می‌دهد شبکه ارتباطی 5.5G در گوشی‌های پرچمدار چینی عرضه می‌شود و احتمالا سری ویوو X100 به‌همراه شیائومی 14 اولترا دستگاه‌های بعدی هستند که پس‌از اوپو فایند X7 به این قابلیت مجهز می‌شوند.

همان‌طورکه می‌دانید، سری اوپو فایند X7 از شبکه ارتباطی 5.5G یا 5GA برخوردار شدند که درمقایسه‌با نسل 5G تقریبا سه‌برابر سرعت بیشتری را در دانلود و آپلود محتوای رسانه‌ای به‌نمایش می‌گذارد؛ بنابراین، کاربرانی که به‌تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند به‌سهولت می‌توانند ویدئو‌های حجیم را در کمترین زمان ممکن آپلود کنند. اکنون، گزارش‌ها نشان می‌دهد سایر کمپانی‌های چینی مانند شیائومی و ویوو تصمیم گرفتند پس‌از اوپو شبکه ارتباطی 5.5G را برای گوشی‌های پرچمدارشان یعنی شیائومی 14 اولترا و سری ویوو X100 پشتیبانی کنند تا تجربه کاربری بهبود یابد.

ازسوی‌دیگر، برخی منابع خبری می‌گویند سری گوشی‌های IQOO 12 و IQOO Neo 9 نیز درکنار کمپانی‌های یادشده از شبکه ارتباطی 5.5G برخوردار خواهند شد که ازطریق یک به‌روزرسانی امنیتی به‌قابلیت‌های پرچمداران چینی اضافه می‌شوند. چندی پیش، مدیرعامل اوپو با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد سری گوشی‌های اوپو فایند X7 به‌ قابلیت موردبحث مجهز شدند و کاربران می‌توانند با استفاده از اینترنت پرسرعت 5.5G شاهد افزایش سرعت چشمگیر آن باشند.

سری Vivo X100 از شبکه  5.5G پشتیبانی می کند

درحال‌حاضر، تنها کشور چین قصد دارد شبکه ارتباطی 5.5G را برای کاربران عرضه کند و هیچ‌گونه صحبتی درخصوص ورود آن به بازار جهانی وجود ندارد! بنابراین، کاربران در کشورهای آمریکایی و اروپایی به‌همراه سایر مناطق در قاره آسیا باید مدت‌زمان بیشتری را برای حضور شبکه ارتباطی 5.5G باشند. درحال‌حاضر، ایران به‌سختی شبکه 5G را در برخی مناطق پشتیبانی می‌کند و به‌طورکلی گوشی‌های سامسونگ با اینترنت 4G وارد ایران می‌شوند و تنها درصورت درخواست اپراتورهای ایرانی و دولت، کمپانی کره‌ای سامسونگ با قراردادی جدید لایسنس 5G را آزاد می‌کند.

شرکت مخابراتی China Mobile تلاش‌های بسیار زیادی برای کسترش شبکه ارتباطی 5.5G در چین می‌کند، اما فعلا پوشش آن بسیار محدود است. منابع خبری داخلی در چین می‌گویند تا پایان سال‌جاری میلادی بیشتر از 300 شهر به‌پوشش 5.5G مجهز می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پکن، شانگ‌های و گوانگژو اشاره کرد که از کلان‌ شهرهای چین به‌شمار می‌روند و سیاست‌مداران این کشور می‌خواهند هرچه سریع‌تر پوشش سراسری اینترنت 5GA انجام شوند.

بسیاری از شرکت‌های مخابراتی در جهان تلاش می‌کنند شبکه ارتباطی 6G را رونمایی کند؛ بنابراین می‌توان گفت اینترنت 5.5G در گوشی‌های شیائومی 14 اولترا و سری گوشی‌های ویوو X100 تقریبا یک به‌روزرسانی متوسط به‌شمار می‌رود، اما بازهم درمقایسه‌با 5G می‌تواند افزایش سرعت 300 درصدی را به‌نمایش بگذارد که سرعت دانلود را تا 10 گیگابایت‌برثانیه و سرعت آپلود را به 1 گیگابیت‌برثانیه می‌رسد که برای مصارف خانگی در جهانی فوق‌العاده چشمگیر و منحصر‌به‌فرد خواهد بود.

اخبار مرتبط: