شرکت اوپو گوشی اوپو فایند X7 را معرفی کرد که از دوربین سه‌گانه با ۲ سنسور ۵۰ و یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی، پردازنده دایمنسیتی ۹۳۰۰ و نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED مجهز شده و بهترین پرچمداران پایه به‌حساب می‌آید.

لحظاتی قبل شرکت اوپو گوشی فایند X7 را معرفی کرد و درکنار ان از نسخه اولترا هم پرده برداشت. این گوشی‌های پرچمدار به‌دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به پرچمداران دیگر بازار، طراحی زیبا و البته عملکرد فنی کم‌نظیر احتمالا عملکرد موفقیت‌آمیزی در بازار را تجربه خواهند کرد. در ادامه به بررسی طراحی و مشخصات نسخه ارزان تر یعنی اوپو فایند X7 می‌پردازیم.

با اولین نگاه به گوشی اوپو فایند X7، طراحی زیبای آن جلوه‌نمایی می‌کند. بالای پنل پشتی دستگاه، ماژول دوربین دایره‌ای بزرگی خودنمایی می‌کند که دوربین‌ها و فلش LED درون آن قرار گرفته‌اند. همچنین پنل پشتی از ماژول دوربین به ۲ قسمت تقسیم شده که قسمت بالایی از جنس فلزی است و امتداد آن در اطراف، فریم دستگاه را تشکیل می‌دهد. بخش دیگر از جنس چرم مصنوعی ساخته شده که با رنگ‌های متنوع، برای همه سلیقه‌ها مناسب است. همچنین صفحه‌نمایش به گوریلا گلس ویکتوز ۲ مجهز شده است که مقاومت مناسبی در برابر خط‌وخش دارد.

Oppo-Find-X7 camera

اوپو فایند X7، به پنل نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED مجهز شده است. این نمایشگر از رزولوشن ۲۷۷۲×۱۲۴۰ پیکسلی و تراکم ۴۵۱ پیکسل بر اینچی بهره می‌برد. این نمایشگر از قابلیت‌های HDR و تنظیم نور خودکار مجهز شده است. با نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی، این صفحه‌نمایش کاملا روان است و با روشنایی خودکار ۴۵۰۰ نیتی، زیر نور آفتاب کاملا اجزا تصویر مشخص هستند.

درون اوپو فایند X7، تراشه ۴ نانومتری ۸ هسته‌ای دایمنسیتی ۹۳۰۰ قرار گرفته است که به عنوان رقیب اسنپدراگون ۸ نسل ۳، فقط کمی از آن ضعیف‌تر است. با این حال این پردازنده هم به هسته اصلی ۳.۲۵ گیگاهرتزی Cortex-X4 مجهز شده و درکنار آن ۳ هسته Cortex-X4 دیگر هم قرار دارد. همچنین ۴ هسته کم‌مصرف ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A720 درکنار آن قرار دارد تا مصرف انرژی دستگاه بهینه باشد.بنابراین چندان هم از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ضعیف‌تر نیست. همچنین اولین پردازنده‌ای است که به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و قابلیت Ray Tracing مجهز شده و عملکرد آن در زمینه گیمینگ، تحسین برانگیز است.

درکنار پردازنده قدرتمند اوپو فایند X7، حافظه رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5X قرار گرفته است. برای مقایسه، گلکسی S24 اولترا به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی مجهز می‌شود، اما نسخه پایه از حافظه رم ۸ گیگابایتی بهره می‌بدر که کمتز از نسخه پایه پرچمدار اوپو است. علاوه‌بر آن این دستگاه در پیکربندی پایه به حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS 4.0 مجهز شده که امکان اضافه کردن آن با کارت microSD وجود ندارد و کاربران باید در انتخاب مدل دقت داشته باشند. این دستگاه به سیستم‌عامل ColorOS برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده است و از تمامی قابلیت‌های جدید اندروید بهره می‌برد.

Oppo-Find-X7

در ماژول دوربین اوپو فایند X7، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزه‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری، دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با لرزه گیر اپتیکال، فوکوس خودکار لیزری و زوم پریسکوپی ۳ برابری قرار دارد. همچنین این دوربین‌ها، توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند. درقسمت جلویی هم دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار قرار گرفته که توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن Full HD را دارد. به‌نظر می‌رسد دستگاه‌های زیادی توان رقابت با دوربین سه‌گانه اوپو فایند X7 را در این دامنه قیمت نداشته باشند و برای کاربرانی که دنبال عکاسی هستند، این گوشی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

اوپو فایند X7 از یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۸۰ واتی تغذیه می‌کند. این مسئله باعث می‌شود گوشی به سرعت شارژ شده و از ۰ تا ۱۰۰ درصد، تنها حدود ۳۰ دقیقه طول بکشد. بااین حال یکی از نکات منفی این دستگاه، پشتیبانی نکردن از شارژ بی‌سیم است که آن را از نسخه اولترا متمایز می‌کند. از دیگر مشخصات اوپو فایند X7 می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث ۵.۳، وای فای ۶، سنسورهای عادی مانند شتاب‌سنج و قابلیت NFC اشاره کرد.

اوپو فایند X7 قرار است در ابتدا مانند نسخه اولترا در بازار چین عرضه شود و هنوز مشخص نیست که چه زمانی وارد بازار جهانی خواهد شد.

خبر مرتبط: اوپو فایند X7 اولترا از راه رسید؛ آتش‌بازی چینی‌ها با نزدیک‌ شدن رونمایی از پرچمدار کره‌ای