شرکت ویوو تبلت ویوو پد ۳ پرو را معرفی کرد که اولین تبلت با تراشه قدرتمند دایمنسیتی ۹۳۰۰ محسوب می‌شود و در پیکربندی نهایی با حافظه داخلی و رم ۵۱۲/۱۶ گیگابایت حدودا ۵۵۰ دلار قیمت دارد.

شرکت ویوو روز گذشته مراسم بزرگی برگزار کرد و در آن از ۲ گوشی تاشو و هندزفری جدید خود رونمایی کرد. در این مراسم همچنین تبلت ویوو پد ۳ پرو را معرفی کرد که به‌عنوان جانشین ویوو پد ۲ پرو وارد بازار می‌شود. این دستگاه از نظر سخت‌افزاری یکی از بهترین تبلت‌های حال حاضر جهان به‌شمار می‌رود و درصورت عرضه جهانی می‌تواند با بهترین تبلت‌های سامسونگ و شیائومی رقابت کند. درادامه به بررسی مشخصات فنی این دستگاه می‌پردازیم.

ویوو پد ۳ پرو به نمایشگر بزرگ ۱۳ اینچی با رزولوشن 3.1K مجهز شده است. این نمایشگر از نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتزی، روشنایی ۹۰۰ نیتی، طیف رنگی P3 و قابلیت HDR10 پشتیبانی می‌کند. از نظر صوتی هم ۸ اسپیکر جداگانه برای این دستگاه تعبیه شده که بهترین تجربه صوتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از پانوراما صوتی 3D پشتیبانی می‌کند. از نظر طراحی این دستگاه به یک قاب تخت و ماژول دوربین دایره‌ای در پنل پشتی مجهز شده است. در ماژول دوربین دایره‌ای، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و فلش LED قرار گرفته و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم در پانچ‌هول روی نمایشگر قرار دارد. اسکنر اثر انگشت هم با دکمه پارو/قفل تلفیق شده است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخت‌افزاری این دستگاه، استفاده از تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ است. اگرچه پیش از این چندین گوشی با این تراشه و حتی تراشه دایمنسیتی دایمنسیتی ۹۳۰۰ اولترا معرفی شده است؛ بااین حال تاکنون تبلتی با این تراشه یا پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی نشده و این تبلت را به قدرتمندترین تبلت اندرویدی تبدیل می‌کند. درکنار پردازنده قوی، تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 قرار می‌گیرد. شرکت ویوو برای اطمینان از پایداری عملکرد ویوو پد ۳ پرو، از یک محفظه بخار بزرگ برای دفع حرارت پردازنده استفاده کرده است.

ویوو پد ۳ پرو از یک باتری ۱۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ واتی تغذیه می‌کند. این دستگاه به سیستم‌عامل OriginOS 4 برپایه اندروید ۱۴ مجهز می‌شود. این سیستم‌عامل درحقیقت همان اندروید است که ویوو آن را شخصی سازی کرده و ظاهر آن با اندروید متفاوت است. همچنین برای اتصال این دستگاه از وای فای ۷، بلوتوث ۵.۴، درگاه تایپ سی و NFC پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند برای استفاده آسان‌تر قلم ویوو پنسیل ۲ و کیبورد مخصوص را خریداری کنند.

ویوو پد ۳ پرو در نسخه پایه با حافظه داخلی و رم ۱۲۸/۸ گیگابایتی با قیمت ۳۰۰۰ یوان معادل ۴۱۵ دلار و در پیکربندی نهایی با حافظه داخلی و رم ۵۱۲/۱۶ گیگابایتی با قیمت ۴۰۰۰ یوان معادل ۵۵۳ دلار راهی بازار چین شده است. البته گزینه‌های دیگر با حافظه داخلی و رم ۲۵۶/۸ و ۲۵۶/۱۲ هم با قیمت‌های معادل ۴۵۷ و ۴۹۸ دلار در دسترس هستند. همچنین ۳ رنگ خاکستری، آبی و بنفش برای آن درنظر گرفته شده که کاربران می‌توانند از بین آنها گزینه مورد نظر را انتخاب کنند.

اخبار مرتبط: