گوشی ویوو T3 5G با تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی IMX882 سونی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۴۴ واتی و قیمت ۲۴۰ دلاری معرفی شد.

ویوو گوشی T3 را با تراشه میان‌رده ۸ هسته‌ای دایمنسیتی ۷۲۰۰ معرفی کرد. این تراشه درحقیقت برای نسل قبل طراحی شده، اما هنوز می‌تواند به‌خوبی با نمونه‌های میان‌رده دیگر رقابت کند. این تراشه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. این دستگاه به نمایشگر AMOLED تخت مجهز شده است و دوربین دوگانه در پنل پشتی قرار دارد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی آن می‌پردازیم.

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED از رزولوشن +FullHD معادل ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۸۰۰ نیتی بهره می‌برد. بنابراین نمایشگر بسیار خوبی برای تماشا فیلم و بازی ویدیویی خواهد بود. ویوو T3 به سیستم‌عامل FuntouchOS 14 برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده است. همچنین دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX882 سونی با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) به‌همراه سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و فلش LED در پنل پشتی قرار گرفته است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در پانچ هول بالای نمایشگر قرار دارد.

مشخصات فنی Vivio T3

همان‌طور که اشاره شد ویوو تی ۳ به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر مجهز شده، اما نکته قابل توجه آن پشتیبانی از شارژ سریع ۴۴ واتی است که از نمونه‌های سامسونگ بالاتر است. علاوه‌بر آن این دستگاه از اتصال وای فای ۶، اتصال شبکه 5G، بلوتوث ۵.۳، GPS و درگاه تایپ سی برخوردار است. همچنین گواهی IP54 را برای مقاومت دربرابر گرد و خاک و پاشش قطرات کسب کرده است و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد.

یکی از نکات جالب ویوو T3، ابعاد مختلف آن است. درحقیقت نسخه مشکی در ابعاد ۱۶۳.۱۷×۷۵.۸۱ میلی‌متر با ضخامت ۷.۸۳ میلی‌متر ۱۸۵.۵ گرم وزن دارد. اما مدل کریستال با رنگ آبی روشن با ضخامت ۷.۹۵ میلی‌متر حدود ۱۸۸ گرم وزن دارد که یعنی هم ضخامت و هم وزن آن بیشتر است. علاوه‌بر ۲ رنگ مشکی و کریستالی (آبی روشن)، ۲ پیکربندی با حافظه رم و داخلی ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۸/۲۵۶ گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده است که هرکدام به‌ترتیب با قیمت ۲۰۰۰۰ و ۲۲۰۰۰ روپیه معادل ۲۴۰ و ۲۶۰ دلار راهی بازار هند شده‌اند.

اخبار مرتبط: