ویوو ایکس فولد ۳ در گیک‌بنچ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و اندروید ۱۴ ظاهر شد و امتیازات ۲۰۰۸ و ۵۴۹۰ را در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای کسب کرد.

روز گذشته پوستر به‌ظاهر رسمی از سری ویوو ایکس فولد ۳ به‌بیرون درز کرد که نشان می‌داد این سری شامل نسخه‌های عادی و پرو قرار است ۲۶ مارچ مصادف‌با ۷ فروردین ماه ساعت ۱۴:۳۰ به‌وقت تهران معرفی شود. علاوه‌بر آن اطلاعاتی درباره مشخصات و جزئیات این سری به‌ویژه نسخه پرو منتشر شد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که در آن مشخصات فنی ویوو ایکس فولد ۳ ازجمله تراشه و حافظه رم آن فاش شده است.

نتایج تست بنچ‌مارک ویوو ایکس فولد ۳ در گیک‌بنچ دیده شده است که مشخصات فنی این دستگاه شامل تراشه و حافظه رم آن را فاش می‌کند. این دستگاه با شماره مدل V2302A در گیک‌بنچ قرار گرفته است؛ جالب‌تر اینکه پیش از این یک گوشی ناشناس ویوو با همین شماره مدل در لیست گواهی 3C دیده شده بود که از شارژ ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کرد. این دستگاه به مادربرد با اسم رمز «kalama» مجهز شده که از ۳ هسته ۲.۰۲ گیگاهرتزی، ۴ هسته ۲.۸۰ گیگاهرتزی و هسته اصلی ۳.۱۹ گیگاهرتزی بهره می‌برد.

گیک‌بنچ ویوو ایکس فولد ۳

با بررسی و تطبیق اطلاعات تراشه مشخص شد که ویوو ایکس فولد ۳ به اسنپدراگون ۸ نسل ۲، تراشه پرچمداران نسل قبل مجهز شده است. البته نباید تعجب کرد؛ زیرا ویوو ایکس فولد ۳ پرو قرار است به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شود که در بهترین پرچمداران حال حاضر، یعنی گلکسی S24 اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا به‌کار رفته است. علاوه‌بر آن در این بنچ‌مارک مشخص شده که ویوو ایکس فولد ۳ به حافظه رم ۱۶ گیگابایتی مجهز می‌شود و هنگام عرضه به اندروید ۱۴ مجهز خواهد شد. بااین حال ممکن است نسخه‌های بیشتری با حافظه رم متفاوت عرضه شوند.

علاوه‌بر موارد ذکر شده، در تست گیک‌بنچ عملکرد پردازشی گوشی تحلیل شده و هر دستگاهی متناسب با آن امتیاز کسب می‌کند. براین اساس ویوو X Fold 3 هم در تست تک هسته‌ای امتیاز ۲۰۰۸ و در تست چند هسته‌ای امتیاز ۵۴۹۰ را کسب کرد. بااین حال انتظار می‌رود فولد ۳ پرو باتکیه‌بر تراشه نسل جدید امتیاز بیشتری در گیک‌بنچ ثبت کند. برای مقایسه، پرچمدار سامسونگ یعنی اس ۲۴ اولترا در بخش تک هسته و چند هسته امتیاز ۲۱۳۱ و ۶۷۸۵ را کسب کرد. بنابراین ویوو ایکس فولد ۳ با‌وجود استفاده از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و اصلا گوشی ضعیفی نیست.

ویوو ایکس فولد ۳ گواهی‌های مختلفی از‌جمله IMEI، گواهی رادیو چین، MIIT و 3C را دریافت کرده بود که نشان می‌دهد حتی اگر تاریخ معرفی اعلام شده درست نباشد، این دستگاه به‌زودی معرفی می‌شود. علاوه‌بر آن پیش‌تر مشخص شده بود ویوو ایکس فولد ۳ به نمایشگر خارجی ۶.۵۳ اینچی، نمایشگر داخلی تاشو ۸.۰۳ اینچی OLED، اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک، باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و ماژول دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی مجهز می‌شود.

اخبار مرتبط: