گوشی اقتصادی ویوو Y18e با نمایشگر ۹۰ هرتزی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و تراشه هلیو G85 معرفی شد؛ اما هنوز قیمت آن معلوم نیست.

بهمن ماه ۱۴۰۲ شرکت ویوو از گوشی Y18 رونمایی کرد. پس از آن این دستگاه با ۲ شماره مدل V2333 و V2345 و گوشی Y18e با شماره مدل V2350 در پایگاه داده بلوتوث SIG دیده شد که عرضه ۲ دستگاه را تایید کرد. اگرچه هنوز تاریخ معرفی ویوو Y18 مشخص نیست، ویوو Y18e در هند معرفی شده است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی ویوو Y18e می‌پردازیم.

ویوو Y18e به بدنه پلی‌کربنی در ابعاد ۱۶۳.۶۳×۷۵.۸۵×۸.۳۹ میلی‌متری مجهز شده و ۱۸۵ گرم وزن دارد. درلبه پایینی این دستگاه درگاه تایپ سی و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری قرار گرفته که امکان استفاده از هدفون سیمی را فراهم می کند. علاوه‌بر آن این دستگاه گواهی IP54 را برای مقاومت در برابر گرد و خاک و پاشش قطرات به‌دست آورده است. این دستگاه در ۲ رنگ سبز روشن و مشکی معرفی شده که در رنگ مشکی، حلقه دور لنز دوربین طلایی است و ظاهر جذابی به دستگاه می‌دهد.

ویوو Y18e به نمایشگر ۶.۵۶ اینچی LCD با رزولوشن +HD معادل ۱۶۱۲×۷۲۰ پیکسلی و نرخ به‌روز رسانی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار دارد. این دوربین از لنز با دریچه دیافراگم f/۲.۲ بهره می‌برد. درپنل پشتی این دستگاه دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/۲.۲ قرار گرفته، اما دوربین دوم به یک سنسور ۰.۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۳.۰ مجهز شده که کیفیت چندانی ندارد. همچنین فلش LED درکنار دوربین‌ها قرار می‌گیرد.

Vivo Y18e مشخصات

ویوو Y18e به پردازنده ۱۲ نانومتری ۸ هسته‌ای هلیو G85 مجهز شده که درکنار آن حافظه رم ۴ گیگابایتی LPDDR4X و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی eMMC 5.1 قرار دارد. البته امکان استفاده از ۴ گیگابایت رم مجازی وجود دارد که درمجموع حافظه رم با به ۸ و حافظه داخلی را به ۶۰ گیگابایت می‌رساند. البته امکان افزودن حافظه داخلی با کارت microSD وجود دارد تا کاربر بتواند تمامی فایل‌های مورد نیاز را در این دستگاه ذخیره کند. این دستگاه به سیستم‌عامل FunTouch ۱‍۴ برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده است.

ویوو Y18e از باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۱۵ واتی تغذیه می‌کند. این شارژ ازطریق درگاه تایپ سی که به فناوری USB ۲.۰ مجهز شده اتفاق افتاده و می‌تواند دستگاه را در ۱۴۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ کند. همچنین در یک ساعت تا ۴۶ درصد دستگاه را شارژ می‌کند. اگرچه این شارژ هم شارژ سریع محسوب می‌شود، اما گوشی‌های دیگر با شارژ ۳۳ واتی و بالاتر هم در بازار هستند که می‌توانند در مدت زمان کمتری دستگاه را شارژ کنند.

اگرچه شرکت ویوو گوشی Y18e را در وب‌سایت خود قرار داده، خبری از قیمت‌گذاری برای آن نیست و باید منتظر عرضه ان در بازار یا قیمت‌گذاری در وب‌سایت‌ها باشیم.

اخبار مرتبط: