یک افشاگر سرشناس هندی با انتشار برگه مشخصات فنی سری ویوو X100s نشان داد نسل جدید پرچمداران ویوو از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و دایمنسیتی +9300 بهره می‌برند که قدرت پردازشی بسیار بالایی را در بنچمارک‌های مختلف نمایش می‌دهند.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری و رسانه‌های اجتماعی، سری ویوو X100s به‌صورت رسمی در ماه‌جاری میلادی معرفی خواهد شد، اما پیش‌ازآن، بخش عظیمی از مشخصات فنی و سخت‌افزاری آن توسط افشاگران منتشر شد که نشان می‌دهد قدرت آن دربخش‌های مختلف می‌تواند نیازهای رومزه کاربران را برطرف کند. درحال‌حاضر، هیچ‌گونه اطلاعاتی درخصوص عرضه آن در بازار جهانی وجود ندارد، اما باتوجه‌به ویژگی‌های منحصر‌به‌فردش می‌توان امیدوار بود سازنده چینی برای فروش بیشتر آن‌را برای بازار جهانی آماده کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

همان‌طورکه در اخبار پیشین ذکر کردیم، سری ویوو X100s شامل سه نسخه پایه، پرو و اولترا می‌شود که هریک ازآن‌ها از سخت‌افزار متفاوتی بهره می‌برد؛ البته برگه رسمی مشخصات فنی نشان می‌دهد مدل‌های پایه و پرو شباهت بسیار زیادی به‌یک‌دیگر دارند، اما ویوو برای وجه تمایز، نسخه اولترا با با ویژگی‌های بسیار بهینه و کاربردی‌تر معرفی خواهد کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و سنسور 200 مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپ با قابلیت بزرگ‌نمایی 3.7 برابری اپتیکال اشاره کرد که توانایی ثبت تصاویر با رزولوشن خیره‌کننده را دارد.

باتوجه‌به تصویری که Ishan Agarwal در شبکه اجتماعی X از مشخصات سخت‌افزاری و فنی سری ویوو X100s منتشر کرد می‌توان گفت هرسه نسخه از پردازنده‌های پرچمدار سال 2024 بهره‌مند هستند؛ تاکنون درمورد مدل اولترا صحبت کردیم، اما درخصوص مدل‌های پایه و پرو باید بگوییم هردو آن‌ها از تراشه سیلیکونی دایمنسیتی +9300 بهره می‌برند که قابلیت‌های پردازشی بسیار بالایی دارد! همچنین، سری ویوو X100s از حافظه رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 برخوردار است که برای رفع نیازهای کاربران از سرعت پردازشی تا خواندن اطلاعات کافی خواهد بود. ازسوی‌دیگر، مدل‌های پایه و پرو از سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی و مدل اولترا از حسگر 50 مگاپیکسلی سلفی بهره‌مند هستند.

علاوه‌براین، باید خاطرنشان کنیم ویوو X100 اولترا از یک سنسور واید 50 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسلی مجهز است که عملکرد فوق‌العاده بالایی درشرایط محیطی مختلفی به‌نمایش خواهد گذاشت. ازدیگر قابلیت‌های مدل اولترا می‌توان به حسگر اثرانگشت اولتراسونیک به‌جای نوری (Optical) اشاره کرد که سرعت بسیار بیشتری در احراز هویت کاربران خواهد داشت به‌همراه شارژر سریع سیمی 80 واتی و بی‌سیم 30 واتی اشاره کرد؛ ازسوی‌دیگر، مدل‌های پایه و پرو از شارژر 100 واتی سریع و بی‌سیم 50 واتی مجهز هستند که با باتری قدرت‌مند 5100 و 5400 میلی‌آمپرساعتی شارژدهی بالایی خواهند داشت.

اخبار مرتبط: