طبق گزارش‌ها، کمپانی چینی ویوو در حال آماده شدن برای عرضه تبلت جدیدی به نام ویوو پد 3 است.

ویوو پد 3 که گفته می‌شود اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد، می‌تواند اولین تبلتی باشد که از جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8s نسل 3 استفاده می‌کند. ماه گذشته، شرکت ویوو از تبلت قدرتمند ویوو پد 3 پرو رونمایی کرد که به‌عنوان اولین تبلت مجهز به چیپست مدیاتک دایمنسیتی 9300 شناخته می‌شود. اما حالا ویوو در حال آماده‌سازی نسخه‌ استاندارد این تبلت با نام ویوو پد 3 است.

هنوز تاریخ عرضه دقیق این تبلت مشخص نیست، اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ویوو ممکن است همزمان با گوشی‌های هوشمند جدید خود یعنی ویوو X100 اولترا، X100s و X100s پرو که قرار است در تاریخ 13 می مصادف با 24 اردیبهشت در چین رونمایی شوند، از ویوو پد 3 نیز پرده‌برداری کند.

تبلت ویوو پد 3

گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان تنظیم مقررات چین (3C) اخیراً تاییدیه خود را برای یک تبلت جدید از برند ویوو با شماره مدل PA2455 صادر کرده است. براساس شواهد، این تبلت که یک شارژر سریع 44 وات دارد، به احتمال زیاد مدل استاندارد ویوو پد 3 خواهد بود. پیش‌تر، Digital Chat Station، خبر از تجهیز ویوو پد 3 به چیپست اسنپدراگون 8s نسل 3 داده بود. لازم به‌ذکر است که این چیپست، نسخه‌ای بهینه‌سازی‌ شده toned-down از اسنپدراگون 8 نسل 3 به شمار می‌رود که در اکثر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی جدید مورد استفاده قرار گرفته است.

در‌حالی‌که گوشی‌های هوشمند جدیدی مثل شیائومی سیوی 4 پرو، ردمی توربو 3 و آی‌کیو 00 29 ایکس توربو از چیپست اسنپدراگون 8s نسل 3 بهره می‌برند، خبر داغ این روزها معرفی تبلت ویوو پد 3 به‌عنوان اولین تبلت مجهز به این پردازنده‌ قدرتمند است. همچنین انتظار می‌رود گوشی هوشمند آینده‌ ریلمی GT Neo 6 نیز از همین چیپست یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده کند.

تبلت ویوو پد مشخصات

برخی مشخصات فنی احتمالی ویوو پد 3 و اطلاعاتی که تاکنون در مورد این تبلت منتشر شده است؛ بر اساس گزارش‌ها، ویوو پد 3 از یک پنل LCD برخوردار خواهد بود. LCD نوعی از نمایشگر است که نسبت به فناوری‌های جدیدتر مانند OLED، از قیمت پایین‌تری برخوردار است. در بحث پردازنده گفته می‌شود این تبلت قدرتمند به چیپست اسنپدراگون 8s نسل 3 مجهز خواهد شد. این پردازنده‌ مرکزی (CPU) جدید، عملکرد بسیار خوبی را برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین به ارمغان خواهد آورد. ویوو پد 3 از فناوری شارژ سریع 44 وات پشتیبانی خواهد کرد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا در مدت زمان کوتاهی، باتری تبلت را شارژ کنید. در حالی‌که گزارش‌ها حداکثر ظرفیت رم 16 گیگابایت و حافظه‌ داخلی 512 گیگابایت را برای مدل پرو یعنی ویوو پد 3 پرو مطرح می‌کنند، به نظر می‌رسد ویوو پد 3 از رم 12 گیگابایت و حافظه‌ داخلی 512 گیگابایت بهره‌‌مند است.

برخی گزازش‌ها حاکی از آن است که ویوو پد 3 ممکن است شباهت‌هایی به نسل قبلی خود، یعنی ویوو پد 2 که در فروردین 1402 معرفی شد، داشته باشد. مشخصات احتمالی ویوو پد 3 بر اساس شباهت با ویوو پد 2، صفحه نمایش از پنل LCD با اندازه‌ 12.1 اینچ، رزولوشن 2.8K و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز بهره خواهد برد. دوربین جلوی 8 مگاپیکسل، سیستم دوربین دوگانه‌ 13 مگاپیکسل در پشت تبلت تعبیه شده و باتری 10,000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 44 وات است.

با توجه به قیمت تقریبی 425 دلار برای مدل پرو یعنی ویوو پد 3 پرو، می‌توان حدس زد که قیمت مدل استاندارد ویوو پد 3 حدود 350 دلار است.