به‌روزرسانی جدید OriginOS 4 برای ویوو X100 اولترا منتشرشده و با خود، بهبود‌های قابل‌توجهی در زمینه دوربین و عمر باتری به ارمغان می‌آورد.

گوشی هوشمند ویوو X100 اولترا از بدو عرضه، مجموعاً شش به‌روزرسانی نرم افزاری را دریافت کرده است. آخرین به‌روزرسانی با حجم تقریبی ۲۴۵ مگابایت و شناسه OriginOS 4 PD2366I_A_14.0.10.2.W10.V000L1، شامل ارتقاهای متعددی در بخش دوربین، افزودن یک قابلیت جدید عکاسی، بهبود طول عمر باتری و سایر موارد دیگر است. قابلیت‌ جدید دوربین، امکان اتصال گوشی به دستگاه‌های واقعیت افزوده را برای تجربه‌ای فراگیرتر در عکاسی فراهم می‌کند. کمپانی vivo به‌روزرسانی جدیدی با نام OriginOS 4 PD2366I_A_14.0.10.2.W10.V000L1 را برای گوشی هوشمند پرچمدار X100 Ultra منتشر کرده است. این به‌روزرسانی با تمرکز بر ارتقاء عملکرد دوربین، بهبودهای کلیدی را در بخش تصویربرداری به ارمغان می‌آورد.

بهبود عملکرد لرزشگیر دوربین در به‌روزرسانی جدید، ثبات و کیفیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را به طور قابل‌توجهی ارتقاء می‌دهد. این امر منجر به ثبت ویدیوهایی با حرکتی سیال‌تر و جزئیاتی دقیق‌تر می‌شود. عملکرد پایدار دوربین در دماهای بالا: با این به‌روزرسانی، کاربران X100 اولترا دیگر در محیط‌های با دمای بالا نگران افت کیفیت دوربین نخواهند بود. پایداری عملکرد دوربین در شرایط دشواری همچون آب‌و‌هوای گرم، امکان ثبت تصاویر باکیفیت را در هر شرایطی تضمین می‌کند.

vivo X100 Ultra

تجربه‌ای لذت‌بخش و روان از زوم: به‌روزرسانی جدید، تجربه زوم کردن را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشیده است. با این ارتقاء کاربران می‌توانند از زوم نرم و روان برای ثبت جزئیات سوژه‌های دورتر بهره‌مند شوند و تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از عکاسی داشته باشند. قابلیت عکاسی در شب نیز با به‌روزرسانی OriginOS 4 ارتقاء یافته است. این بهبود منجر به ثبت تصاویری واضح‌تر و روشن‌تر در محیط‌های کم‌نور می‌شود و امکان عکاسی باکیفیت در شب را برای کاربران فراهم می‌آورد. علاوه‌بر بهبودهای ذکر شده، به‌روزرسانی جدید عملکرد برنامه‌های دوربین جانبی را نیز ارتقاء می‌دهد. این ارتقاء منجربه مدیریت نوردهی بهتر و ثبت تصاویر شفاف‌تر با استفاده از این برنامه‌ها می‌شود. درکنار ارتقاء دوربین، به‌روزرسانی جدید OriginOS 4 برای گوشی ویوو X100 اولترا، شامل بهبودهایی در بخش مصرف باتری نیز می‌شود.

بهبود مصرف باتری در حالت آماده به کار: این به‌روزرسانی، مصرف باتری در حالت آماده به کار را در شرایط مختلف بهینه می‌کند و به طور قابل‌توجهی طول عمر باتری را افزایش می‌دهد.کاهش مصرف باتری بلوتوث: با بهینه‌سازی مصرف باتری بلوتوث، کاربران می‌توانند از اتصال بلوتوث بدون نگرانی از افت سریع شارژ باتری استفاده کنند. بهینه‌سازی جلوه‌های بصری نمایشگر: به‌روزرسانی OriginOS 4، جلوه‌های بصری نمایشگر را نیز بهینه می‌کند که این امر به طور جزئی در صرفه‌جویی در مصرف باتری نقش دارد.

به‌روزرسانی جدید OriginOS 4 برای vivo X100 Ultra، قابلیت اتصال به برخی از دستگاه‌های واقعیت افزوده (MR) را نیز به ارمغان می‌آورد. اما در حال‌حاضر مشخص نیست که کدام دستگاه‌های MR از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. شایان‌ذکر است که شرکت ویوو درحال کار بر روی یک نمونه اولیه از دستگاه واقعیت افزوده است که بنا به گفته‌ی هو بای‌شان، نایب رئیس اجرایی و مدیر ارشد عملیات این برند، در سال آینده و همزمان با سی‌امین سالگرد تأسیس ویوو عرضه خواهد شد.

گوشی هوشمند ویوو X100 اولترا که به‌روزرسانی جدید برای آن منتشر شده است، از تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی دارای حسگر ۱/۰.۹۸ اینچی با لرزشگیر گیمبال، دوربین پریسکوپی ۲۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳.۷ برابر و یک لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی دیگر است. باتری این گوشی ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و از شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند. فروش این گوشی تنها به کشور چین محدود است و با قیمت ۶۴۹۹ یوآن (حدود ۹۱۴ دلار آمریکا) به فروش می‌رسد.

اخبار مرتبط: