گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی بزرگ Vivo قصد دارد سری گوشی‌های هوشمند و پرچمدار ویوو X100 را با تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک دایمنسیتی ۹۳۰۰ در بازار جهانی عرضه کند تا رقابت با پرچمداران اپل و سامسونگ به‌صورت ویژه از سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز شود.

همان‌طورکه می‌دانید، سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند شیائومی، اوپو، ریلمی و سایر برندهای چینی از مدل‌های مختلفی رونمایی می‌کنند که به‌صورت اختصاصی وارد بازار چین می‌شوند و برنامه‌ای برای عرضه جهانی ‌آن‌ها در دستور کار قرار ندارد. بااین‌حال، برخی پرچمداران نامدار سال ۲۰۲۳ میلادی مانند سری ویوو X100 با تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۳۰۰ در بازار جهانی عرضه می‌شوند تا بتوانند برای رقابت با اپل و سامسونگ از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی به آمادگی لازم برسند؛ همچنین یادآوری می‌کنیم، قلب تپنده این دستگاه‌ها با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و A17 Pro به‌صورت مستقیم رقابت خواهند کرد.

دایمنسیتی 9300 برای رقابت با اسنپدراگون 8 نسل 3

اوایل ماه‌گذشته میلادی، ویوو X100 و ویوو X100 پرو با تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۳۰۰ برای ورود به بازار چین معرفی شدند که با استقبال گسترده کاربران و خبرگزاری‌های حوزه فناوری روبه‌رو شد. در مراسم معرفی، سازنده چینی ادعا کرد این نسل از پرچمدارانش به سیستم دوربین فوق‌العاده پیشرفته‌ای مجهز هستند که قادر به عکاسی از خورشید درهنگام غروب خواهند بود؛ تاکنون هیچ‌یک از برندهای معروف مانند اپل و سامسونگ نتوانستند چنین ادعا بزرگی را به‌زبان بیاورند، اما ویوو مدعی شد سری X100 می‌تواند از غروب عکس بگیرد و تقریبا این‌موضوع به‌تایید افشاگران مطرح چینی یعنی Ice Universe و Revegnus هم رسید.

علاوه‌براین، وب‌سایت خبری Android Authority گزارش کرد سری X100 درکنار بازار بزرگ اروپا به هند، اندونزی و کشورهای آسیای جنوب‌شرقی راه می‌یابد تا کاربران این مناطق بزرگ نیز بتوانند از قابلیت‌های گرافیکی و پردازشی این پرچمداران بهره‌مند شوند. مشخصات سخت‌افزاری نشان می‌دهد تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ به‌عنوان قلب تپنده ویوو X100 و ویوو X100 پرو می‌تواند بهترین پشتیبانی سیستمی را داشته باشد؛ همچنین، به‌دلیل استفاده از سیستم خنک‌کننده مناسب، پردازنده مدیاتک با افزایش دمای شدید و کاهش عملکرد مواجه نمی‌شود.

گوشی های هوشمند Dimensity 9300 برای رقابت با اپل و کوالکام وارد بازار اروپا شدند

علاوه‌براین، باید خاطرنشان کنیم پروژه ورود پرچمداران Vivo به بازار جهانی شروع شده است، اما بازار بزرگ اروپا تنها شاهد ورود ویوو X100 پرو خواهد بود، چراکه شهروندان این قاره علاقه زیادی به محصولات باکیفیت دارند؛ ازسوی‌دیگر، کمپانی چینی موردبحث می‌خواهد با اپل و سامسونگ رقابت مستقیم داشته باشد و نسخه پایه توانایی چنین کاری را ندارد و ارسال آن به بازار بزرگ اروپا تنها باعث متحمل شدن هزینه حمل‌ونقل اضافی می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد به‌دلیل دعوای حقوقی ویوو و نوکیا، احتمالا آلمان از فهرست عرضه اولیه خط می‌خورد تا مشکلات بین دو کمپانی حل شود.

در سال‌های گذشته، طیف وسیعی از کاربران روی به استفاده از گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده چینی آورده‌اند، چراکه گوشی‌های چینی با قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه از قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار بیشتری برای کاربران رونمایی می‌کنند که کاربران همیشه راضی هستند. همچنین، کاربران با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند از شارژر و سایر متعلقات داخل جعبه بهره‌مند می‌شوند؛ درصورتی‌که اپل و سامسونگ چنین گزینه‌ای را دراختیار کاربران‌شان قرار نمی‌دهند. البته ناگفته نماند، همه‌گیری ویروس کرونا و افت رونق اقتصادی در جهان از دیگر عوامل مهم تمایل کاربران به گوشی‌های چینی محسوب می‌شود.

مشخصات فنی ویوو X100 پرو

آخرین‌باری که ویوو از سری گوشی‌های پرچمدارش در بازار جهانیی رونمایی کرد قیمت نسخه بالارده آن به ۱۳۰۰ یورو رسید؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد این کمپانی مطرح و پیشگام چینی از همین بازه‌قیمتی برای معرفی نسخه ویوو X100 پرو با کلاستربندی پایه پرده‌برداری کند. بااین‌حال، باید منتظر مانند و دید ویوو چه تصمیماتی را برای بازار جهانی و اروپا می‌گیرد، زیرا بخش عظیمی از فروش و سودآوری به آن‌ها بستگی دارد که باید برنامه‌ریزی‌های از پیش‌تعیین‌شده و اصولی پیش برود. درغیراین‌صورت، شکست سنگینی متوجه ویوو خواهد بود.

تحلیلگران و افشاگران حوزه فناوری، تراشه هشت هسته‌ای دایمنسیتی ۹۳۰۰ را به‌دلیل استفاده از کلاستربندی جدید و مدرن موردتحسین قرار دادند و گفتند مدیاتک می‌تواند به‌زودی بزرگ‌ترین تراشه‌ساز در صعنت نیمه‌رسانا شود. موسسه پژوهشی Morgan Stanley، با ارائه گزارشی اظهار کرد تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ با معماری پردازشی ۴ نانومتری TSMC می‌تواند ۳۵ درصد از سهم بازار تراشه‌ها را در سال ۲۰۲۴ میلادی داشته باشد. همچنین این مرکز پژوهشی بانگاهی به‌موفقیت‌های مدیاتک می‌گوید پردازنده دایمنسیتی ۹۴۰۰ با معماری پردازشی ۳ نانومتری احتمالا برترین قطعه سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند لقب خواهد گرفت.

اخبار مرتبط: