به‌نقل از یک افشاگر سرشناس چینی، گوشی هوشمند ویوو X100 پرو پلاس با سنسور تله‌فوتو پریسکوپ ۲۰۰ مگاپیکسلی و قابلیت زوم اپتیکال 4.3 برابری و زوم دیجیتال 200 برابری به‌زودی در سال 2024 معرفی خواهد شد.

همان‌طورکه می‌دانید، چندی‌پیش، گوشی‌های هوشمند ویوو X100 و ویوو X100 پرو با قابلیت‌های سخت‌افزاری نسبتا خوب و سیستم دوربین چشمگیر به‌صورت رسمی توسط کمپانی سازنده برای ورود به بازار چین معرفی شد و احتمالا طی ماه‌های آینده برای عرضه در بازار جهانی آماده خواهند شد؛ باوجوداین، ویوو برای رقابت با بزرگان دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی نسخه X100 پرو پلاس را نگه داشته و احتمالا با قابلیت‌های سخت‌افزاری بهینه‌تر به‌همراه یک سیستم دوربین خارق‌العاده در نیمه‌اول سال 2024 میلادی معرفی می‌کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس آمار رسمی، گوشی‌های هوشمند ویوو X100 و ویوو X100 پرو با مشخصات سخت‌افزاری بهینه به‌همراه قیمت کاملا مناسب در بازار چین برای کاربران دردسترس است؛ این‌موضوع نشان می‌دهد کمپانی سازنده قصد دارد با سری اوپو فایند X7، سری شیائومی 14 و سایر محصولات چینی رقابت کند. برهمین‌اساس، باید قیمت مناسب به‌همراه قابلیت‌های بسیار زیاد برای کاربرانش درنظر بگیرد تا بتواند سهمی از بازار را بزرگ چین را کسب کند. طی سال‌های گذشته، سیاست سازندگان چینی برآن شده است که نسخه اولترا یا پرو پلاس را چندین‌ماه از عرضه نسخه‌های پایه روانه بازار می‌کنند تا بتوانند زمان بیشتری برای بهینه‌سازی سیستم دوربین یا باتری داشته باشند.

دوربین ویوو X100 پرو پلاس

افشاگر معروف چینی، Digital Chat Station، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی و محلی Weibo اعلام کرد گوشی هوشمند ویوو X100 پرو پلاس از سنسور تله‌فوتو پریسکوپ ۲۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 4.3 برابری و زوم دیجیتال ۲۰۰ برابری می‌تواند رقیبی جدی برای هواوی، شیائومی و اوپو در بخش سیستم دوربین باشد. ازسوی‌دیگر، سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی سونی LYT-900 با دیافراگم بزرگ و متغیر همراه می‌شود که قابلیت جذب نور بیشتر را برای عکس‌برداری فراهم می‌کند؛ سنسور اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی IMX589 و سنسور پرتره ۵۰ مگاپیکسلی IMX758 نیز ازدیگر مشخصات سخت‌افزاری سیستم دوربین برای ویوو X100 پرو پلاس شناخته می‌شود.

علاوه‌براین، انتظار می‌رود ویوو X100 پرو پلاس برای تجربه کاربری فوق‌العاده بالا به نمایشگر پیشرفته سامسونگ AMOLED E7 با رزولوشن 2K و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی متغیر مجهز خواهد شد؛ فناوری تطبیق‌پذیر یا متغیر به دستگاه اجازه می‌دهد پایین‌ترین مصرف انرژی را داشته باشد. همچنین، برای پشتیبانی از تمامی قابلیت‌های ذکر شده دستگاه باید به پیشرفته‌ترین و به‌روزترین پردازنده روز دنیا مجهز باشد؛ برهمین‌اساس، کمپانی ویوو از تراشه هشت هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده کرد تا بتواند ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی را متناسب با یک پرچمدار سال ۲۰۲۴ تولید کند.

Vivo x100 Pro

برای تامین انرژی، گوشی هوشمند ویوو X100 پرو پلاس از باتری عظیم 5400 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که درمقایسه‌با استاندارد جهانی 400 میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری دارد؛ همچنین، کمپانی چینی ویوو برای راحتی کاربران از شارژ سریع سیمی ۱۰۰ واتی و شارژ بی‌سیم سریع ۵۰ واتی استفاده خواهد کرد که ظرفت ‌مدت‌زمان ۳۰ دقیقه می‌تواند گوشی را از صفر تا صد شارژ کند؛ البته این‌موضوع برای شارژ بی‌سیم فرق دارد و احتمالا دستگاه برای شارژ کامل به حدود ۵۰ تا ۶۰ دقیقه زمان لازم دارد. ازسوی‌دیگر، همانند نسخه‌های پایه از سیستم‌‌عامل OriginOS 4 برپایه اندروید ۱۴ استفاده می‌کند که چندین قابلیت شخصی‌سازی را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد.

برای یادآوری از نسخه‌های پایه ویوو X100 و ویوو X100 پرو باید بگوییم، این گوشی‌ها از صفحه‌نمایش 6.78 اینچی LTPO OLED با رزولوشن 1.5K و نرخ به‌روزرسانی تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی برخوردار می‌شوند؛ همچنین، برای محافظت از چشم با سیستم کنترل سیگنال‌های نوری با فرکانس 2160 هرتزی همراه می‌شود. سایر مشخصات سخت‌افزاری نشان می‌دهد این دستگاه از سطح روشنایی خودکار 3000 نیتی، تراشه دایمنسیتی 9300، حافظه رم LPDRR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 برخوردار می‌شود؛ باتوجه‌به رقابت سازندگان چینی برای افزایش نور صفحه، احتمال می‌روند ویوو X100 پرو پلاس با سطح روشنایی 6000 نیتی معرفی شود.

اخبار مرتبط: