به‌نقل از یک افشاگر سرشناس چینی، سری گوشی هوشمند ویوو X100 با تراشه مدیاتک معرفی خواهد شد که می‌تواند ازنظر پردازشی رقیب سرسختی برای آیفون ۱۵ پرو باشد.

طی ماه‌های اخیر، شایعات زیادی مبنی‌بر مشخصات سخت‌افزاری سری ویوو X100 ازسوی خبرگزاری‌ها و افشاگران حوزه فناوری به‌گوش رسید که نشان می‌دهد این سری از قابلیت‌ها فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌شود. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که سری ویوو X100 شامل دو نسخه استاندارد و پرو می‌شود که احتمالا در ماه نوامبر برابر با آذرماه سال جاری معرفی و پس از مدت‌زمان کوتاهی روانه بازار جهانی خواهد شد

.براساس آخرین افشاگری‌ها، ویوو X100 استاندارد و پرو از سیستم‌ دوربین تقریبا یکسان با قابلیت‌های فراوان بهره‌مند می‌شوند که تنها در گوشی‌های پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرند. ازسوی‌دیگر، همین مبنع آگاه خبری می‌گوید که سری ویوو X100 به تراشه پرچمدار مدیاتک دایمنسیتی ۹۳۰۰ مجهز خواهند شد که قابلیت رقابت با پردازنده جدید A17 Pro اپل را دارد؛ در ادامه به جزئیات از مشخصات سخت‌افزاری تراشه دایمنسیتی می‌پردازیم.

افشاگر معروف چینی با نام مستعار DCS، در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد که سری ویوو X100 از تراشه داینمسیتی ۹۳۰۰ به‌عنوان قلب تپنده استفاده می‌کند که ادعا می‌شود قدرت‌مندترین تراشه 5G ساخت کمپانی تایوانی مدیاتک به‌شمار می‌رود. طبق اطلاعات موجود از ساختار تشکیل‌دهنده این چیپست، انتظار می‌رود که تنها از هسته‌های قدرت‌مند با فرکانس‌های بالا ساخته شود؛ به‌عبارتی دیگر، دایمنسیتی ۹۳۰۰ از چهار هسته Cortex-X4 و چهار هسته Cortex-A720 برخوردار خواهد شد. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید برای اولین بار یک تراشه موبایلی از هسته‌های کم مصرف Cortex-A520 استفاده نمی‌کند که رویکردی قابل‌توجه است.

Vivo X100 مجهز به مدیاتک دایمنسیتی 9300 خواهد بود

تازه‌ترین اخبار از حوزه فناوری نشان می‌دهد که تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ از معماری ۴ نانومتری برپایه فرآیند پردازشی N4P بهره می‌برد که درمقایسه‌با فرآیند N4 و N5 عملکرد بالاتری دارد و مصرف انرژی را به‌صورت چشمگیری کاهش می‌دهد. البته باید یادآور شویم که تراشه A17 Pro از معماری ۳ نانومتری TSMC برپایه فرآیند پردازشی N3B ساخته شده است که همراه با پشتیبانی از رهگیری پرتوی (Ray Tracing) قابلیت پردازشی و گرافیکی غیرقابل‌تصوری را دراختیار کاربران در گوشی‌های آيفون ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ پرو مکس قرار می‌دهد. بااین‌حال، برخی افراد براین‌باورند که سری ویوو X100 با استفاده از چنین پردازنده‌ای می‌تواند رقیب شایسته‌ای برای آیفون ۱۵ پرو باشد.

درانتها باید اشاره کنیم که هنوز هیچ بنچ‌مارک یا امتیازی از تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ دردسترس نیست؛ بنابراین این‌گونه اخبار را باید باجدیت کمتری دنبال کنیم تا اطلاعات جدید و گسترده‌تر در آینده منتشر شود. ازآنجایی که تا زمان معرفی دستگاه فرصتی باقی‌نمانده می‌توان گفت طی هفته‌های آتی امتیازها و تست‌های بنچمارک منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط: