به‌نقل‌از یک منبع آگاه خبری، زنجیره تامین عینک واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو با قدرت و سرعت تمام کار می‌کند تا این کمپانی آمریکایی بتواند در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ میلادی این گجت پوشیدنی فوق‌پیشرفته را در بازار جهانی عرضه کند.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، قرار بود عرضه عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی اتفاق بی‌افتد، اما جدول زمان‌بندی دقیقی برای آن ارائه نشده بود، چراکه زنجیره تامین توانایی تولید نمایشگر‌های پیشرفته آن را مطابق نیازهای اپل نداشت. بااین‌حال، اخبار امروز نشان می‌دهد کمپانی اپل می‌تواند اولین عینک واقعیت ترکیبی جهان را با قابلیت‌ها و ویژگی‌ها مافوق‌تصور کاربران در ماه فوریه روانه بازار جهانی کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

عرضه عینک ویژن پرو

باتوجه‌به گزارش نشریه بلومبرگ، به‌نقل‌از منابع داخلی، زنجیره تامین عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو با ظرفیت شبانه‌روزی کار می‌کنند تا بتوانند میزان تولید نمایشگرهای این گجت پوشیدنی را برای انتهای ماه ژانویه ۲۰۲۴ میلادی تمکیل کنند. همچنین، تازه‌ترین جدول زمان‌بندی اپل نشان می‌دهد این غول فناوری آمریکایی قصد دارد ماه فوریه را برای عرضه درنظر بگیرد که احتمالا به‌تحقق می‌پیوندد، زیرا برنامه آموزشی دو روزه به کارمندان فروشگاه‌های رسمی اپل‌استور در اواسط ژانویه برگزار خواهد شد؛ بنابراین می‌توان تصور کرد عرضه Vision Pro یک‌ماه پس‌از کلاس‌های آموزشی آغاز می‌شود.

علاوه‌براین، باید خاطرنشان کنیم عینک هوشمند ویژن پرو وارد بازار ایالات متحده‌ آمریکا می‌شوند؛ بدین‌معناکه میزان فروش در ماه‌های اولیه بسیار پایین خواهد بود. ازسوی‌دیگر، قیمت پایه این دستگاه از 3499 دلار شروع می‌شود که برای طبقات پایین یا متوسط جامعه در تمامی کشورهای جهان قابل‌خرید نیست؛ بنابراین شما می‌توانید عینک واقعیت ترکیبی اپل را به‌عنوان یک کالا کاملا لوکس درنظر بگیرید. همچنین، این خبرگزاری معتبر آمریکایی بیان کرد کارمندان منتخب در کلاس‌های آموزشی برای کاربرانی که قصد دارند عینک هوشمند ویژن پرو را خریداری کنند یک قرار ملاقات می گذارند تا به‌صورت حضوری در شعب اپل‌استور نحوه استفاده از آن را بیاموزند.

اپل ویژن پرو در اپل استور فروخته خواهد شد

ازآنجایی‌که ابعاد و اندازه سر کاربران متفاوت است، اپل باید به‌کارمندانش بیاموزد چگونه بندهای عینک هوشمند ویژن پرو را انتخاب کنند که کاربران حین استفاده از این گجت با مشکل مواجه نشوند. همچنین، برخی کاربران احتمالا نیاز به لنز‌های طبی Zeiss برای بهره‌مندی از ویژن پرو خواهند داشت که این‌موضوع در برنامه‌‌ آموزشی هنگام دعوت ازآن‌ها در اپل‌استور توسط کارشناسان مشخص می‌شود. همان‌طورکه می‌بینید خرید چنین محصولی که جزو کالاهای لوکس به‌شمار می‌رود کار آسانی نیست و باید مراحل زیادی طی شود تا کاربران بتوانند آزادانه از قابلیت‌های خارق‌العاده آن استفاده کنند.

در آخرین گزارش‌ها اشاره کردیم کاربران برای خرید عینک ویژن پرو باید قرار ملاقات داشته باشد تا بتوانند به‌صورت حضوری در اپل‌استور حضوریافته و اقدام به‌خرید کنند؛ بنابراین، هیچ‌یک از کاربران نمی‌تواند عینک واقعیت ترکیبی اپل را ازطریق درگاه آنلاین مانند آمازون یا eBay خریداری کند. چنین سیاستی برای طرفداران اپل تازگی ندارد، زیرا غول کوپرتینو سال ۲۰۱۴ میلادی برای عرضه اولین نسل از ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ اقدام به برگزاری کلاس آموزشی برای کاربران کرد تا بتوانند استفاده بهینه‌ از این گجت پوشیدنی داشته باشند.

اخبار مرتبط: