با اعلام رسمی مالک توییتر، ایلان ماسک، به‌زودی قابلیت تماس صوتی و تصویری به توییتر در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس اضافه می‌شود.

اواخر سال گذشته، ایلان ماسک، میلیاردر سرشناس آمریکایی، با خرید شبکه اجتماعی توییتر دست به‌ تغییرات گسترده‌ای در این پلتفرم محبوب زد که واکنش‌های فراوانی ازسوی کاربران و فعالان حوزه فناوری مواجه شد. همچنین، کمپانی متا با استفاده از فرازونشیب‌های توییتر تلاش کرد با معرفی شبکه اجتماعی تردز اینستاگرام بخشی زیادی از کاربران توییتر را جذب کند، اما به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک و تیم مدیریتی توییتر با حرکتی هوشمندانه توانستند از چنین اتفاقی جلوگیری کنند.

حدود یک ماه پیش، ایلان ماسک اعلام کرد به افراد یا کمپانی‌هایی که در توییتر تولید محتوا کنند پول پرداخت می‌کند؛ چنین برنامه‌ای باعث شد طیفی وسیعی از بلاگر‌ها و تولید‌کنندگام محتوا وارد توییتر شوند یا دوباره فعالیت‌شان را دراین شبکه شروع کنند. حالا امروز با انتشار توییتی از ایلان ماسک در توییتر یا X مشخص شد غول رسانه‌ای به ویژگی تماس صوتی و تصویری مجهز می‌شود تا کاربران بتوانند بهتر بایکدیگر تعامل و ارتباط داشته باشند.

اگر به برنامه‌های ایلان ماسک دقت کنیم متوجه می‌شویم این میلیاردر معروف علاقه‌ای زیادی به حرف لاتین X دارد و درگذشته نیز چندین برنامه نام X را راه‌اندازی و عرضه کرده است. خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی دراین‌باره چنین می‌نویسد: «ایلان ماسک با تغییر نام توییتر به X و اضافه کردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوناگون می‌خواهد آن را به یک سوپراپلیکیشن تبدیل کند تا کاربران حاضر دراین مجموعه از سایر شبکه‌ها بی‌نیاز شوند. برای تحقق چنین هدفی، توییتر با سایر برندهای زیرمجموعه X.Corp مانند اسپیس ایکس و تسلا همکاری می‌کند.

علاوه‌بر ماسم، آندریا کانووی، طراح و دیزاینر شبکه اجتماعی X، با انتشار توییتی اعلام کرد توانسته ازطریق رسانه مذکور تماس صوتی برقرار کند. این موضوع به کاربران نشان می‌دهد به‌زودی ویژگی‌های جدید مانند تماس صوتی و تصویری به توییتر اضافه می‌شود تا دیگر برای ارتباط با دوستان‌شان در توییتر نیازی به سایر پیام‌رسان‌ها مانند واتس‌اپ یا تلگرام نداشته باشند. همچنین، حدود دو ماه پیش توییتر قابلیت پیام صوتی را اضافه کرد که مشابه آن در بیشتر پیام‌رسان‌های ارتباطی یافت می‌شود.

آپدیت جدید توییتر

افزون‌براین، حدود سه‌سال پیش، قابلیت اسپیس به توییتر اضافه شد که کاربران می‌توانند با گردهمایی درباره مسئله‌ای به گفت‌وگو و تبادل نظر بپردازند. ویژگی‌ اسپیس از شبکه اجتماعی کلاب هاوس الهام گرفته شد تا دیگر یوزرهای توییتر برای بهره‌مندی از آن به رسانه یادشده مراجعه نکنند؛ اکنون اسپیس توییتر بسیار شناخته‌شده‌تر و پرکاربردتر از کلاب هاوس محسوب می‌شود و تقریبا کاربری از توییتر برای گفت‌وگوی صوتی وارد کلاب هاوس نمی‌شود.

براساس گمانه‌زنی‌های کارشناسان و خبرگزاری‌های حوزه رسانه، شبکه X قصد دارد با اضافه کردن تماس صوتی و تصویری با سایر شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه متا رقابت کند؛ البته توییتر با ارائه طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها می‌تواند از فیس‌بوک، اینستاگرام، تردز یا حتی بلواسکای که توسط مالک سابق توییتر ساخته شد متمایز شود. درحال‌حاضر، این قابلیت در دست بررسی‌وتوسعه قرار دارد و احتمالا در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده انتشار می‌یابد.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل توییتر، با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اضافه شدن تماس‌های صوتی و تصویری واکنش نشان داد و گفت به‌زودی غول رسانه‌ای X وارد سطح جدیدی می شود و نحوه ارتباطی کاربران را تغییر خواهد داد. البته باید یادآور شد همانند سایر ویژگی‌های توییتر، قابلیت‌ موردبحث نیز تنها برای کاربران سرویس بلو فعال می‌شود، بنابراین هرکاربری که قصد داشته باشد از تجربه کاربری جذابی داشته باشد باید به‌صورت ماهیانه اشتراک بلو را خریداری کند.

ایلان ماسک قصد دارد با تغییر الگوریتم‌ها و زبان طراحی توییتر از محدودیت‌های میکروبلاگینگ سنتی رهایی یابد تا سریع‌تر بتواند به یک سوپراپلیکیشن برسد. درحال‌حاضر، کاربران سرویس توییتر بلو می‌توانند تا ۲۵۰۰۰ کاراکتر متن توییت کنند یا ویدئو‌های طولانی به‌اشتراک بگذارند. برهمین‌اساس می‌توان دریافت تماس صوتی و تصویری گامی بزرگ و روبه‌ جلو برای رسیدن به سوپراپلیکیشن محسوب می‌شود. یاکارینو نیز درباره سیر تکاملی توییتر به سوپراپلیکیشن می‌گوید: «ما می‌توانیم با هر پلتفرمی رقابت کنیم و آن‌ها را شکست دهیم؛ توییتر یا X طی سا‌های آینده به بهترین و فعال‌ترین رسانه در دنیا تبدیل می‌شود که هیچ‌یک از شبکه‌های مشابه توان مقابله با آن را نخواهند داشت.

اخبار مرتبط:‌ معضل جدید توییتر؛ X تک‌حرفی در اپ‌استور نشان داده نمی‌شود