گروه PC Focus لیست سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای پورت PC بازی اسپایدرمن ۲ را منتشر کرد که نشان می‌دهد برای اجرا در پایین‌ترین کیفیت به پردازنده Ryzen 5 2600X یا Intel i7 8700K نیاز خواهید داشت.

از مدت‌ها قبل شرکت‌های سونی و مایکروسافت برای فروش بیشتر کنسول‌های خود، به ساخت عناوین اختصاصی مشغول هستند. اگرچه این مسئله نکات منفی از جمله کاهش فروش را به‌همراه دارد، شرکت‌های بازی‌سازی وابسته تصمیم گرفته‌اند تا این عناوین را با عرضه دیرتر برای PC و کنسول رقیب، حداقل بخشی از ضرر مالی را جبران کرده و در عین‌حال به‌عنوان عامل تبلیغاتی برای کنسول خود در بازار حضور داشته باشند. به‌همین دلیل برخی از توسعه‌دهندگان غیررسمی با مهندسی معکوس یا شکستن قفل بازی آن را برای PC عرضه می‌کنند که به آن اصطلاحا پورت PC می‌گویند.

ماه گذشته گروه روسی PC Focus با مهندسی معکوس Marvel’s Spider Man 2 اعلام کرد توسعه پورت غیررسمی بازی اسپایدرمن ۲ برای کامپیوتر تمام شده است. بااین‌حال طی هفته‌های بعدی خبری از آنها نبود و مشخص نشد که این پورت قرار است به چه صورتی در اختیار کاربران قرار بگیرد. اکنون گروه PC Focus پس از انتظار طولانی از لیست سخت افزار مورد نیاز برای اجرای پورت اسپایدرمن ۲ رونمایی کرد. البته یک نسخه از این پورت که مشکلات و باگ‌های زیادی هم دارد لو رفته و در اینترنت موجود است، بااین حال پورت گروه PC Focus که مشخصات سیستم مورد نیاز آن اعلام شده، یک نسخه بهینه‌سازی شده که اغلب مشکلات و باگ‌های آن رفع شده است.

نکته قابل توجه در لیست مذکور این است که اجرای پورت PC بازی اسپایدرمن ۲ نیازی به هارد SSD ندارد و می‌توان با هاردهای قدیمی هم آن را اجرا کرد، البته توصیه می‌شود از هارد SSD استفاده کنید. با نگاهی به لیست مشخص می‌شود که کاربران حداقل باید یک Ryzen 5 2600X یا Intel i7 8700K با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و یک GTX 1660 Super یا Radeon RX 5500 نیاز دارند تا بتوانند بازی را با رزولوشن HD (۷۲۰ پیکسل) و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند.

برای اجرای بازی با رزولوشن فول اچ‌دی یا ۱۰۸۰ پیکسلی با نرخ ۴۵ تا ۶۰ فریم بر ثانیه باید از حافظه سریع‌تر، یعنی پردازنده Ryzen 5 3600X یا Intel i5-10400F و معادل آن به‌همراه پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 2070 OC/AMD Radeon RX 6600 XT استفاده کرد. برای دست‌یابی به بهترین تجربه با رزولوشن ۱۴۴۰ پیکسلی با نرخ ۴۵ تا ۶۰ فریم بر ثانیه، بازیکنان به یک پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 4070 یا Radeon RX 6800 XT درکنار پردازنده Ryzen 7 5700X یا Intel i5-12700F نیاز خواهند داشت. علاوه‌بر آن حافظه سریع‌تری با فرکانس ۳.۶ گیگاهرتزی یا بیشتر مورد نیاز خواهد بود.

اخبار مرتبط: