شرکت تنسنت به‌صورت مخفیانه درحال توسعه نسخه موبایلی بازی محبوب Elden Ring است، اما مشخص نیست که این بازی در چه مرحله‌ای از توسعه قرار دارد.

با پیشرفت تکنولوژی گوشی‌های هوشمند قدرت پردازش و پردازش گرافیکی بیشتری به‌دست آورده‌اند. طی چند ماه گذشته و پس از عرضه سری آیفون ۱۵، شرکت‌های بازی‌سازی چند عنوان مختلف را باکیفیت بسیار بالا در حد کنسول برای آیپد و آیفون‌های جدیدتر از جمله ۲ نسخه Village و 4 Remake از سری Resident Evil و عنوان محبوب death Stranding را عرضه کردند. علاوه‌بر آن گزارش‌هایی از توسعه Assassin's Creed: Mirage برای آیفون منتشر شده است.

درکنار سیستم‌عامل iOS، اندرویدی‌ها هم بی‌نصیب نبوده‌اند. یکی از محبوب‌ترین بازی‌های این سیستم‌عامل که نسخه iOS آن هم موجود است، جنشین ایمپکت نام دارد. این بازی گرافیک خیره‌کننده‌ای داشته و برای اجرای آن در گوشی‌های عادی باید از تنظیمات گرافیکی پایین استفاده کرد. همچنین عناوین دیگری مانند کال‌آف‌دیوتی موبایل (Call of Duty Mobile) و پابجی (PUBG) وجود دارند که در بین گیمرها محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد یک عنوان کنسولی دیگر برای گوشی‌های هوشمند درحال توسعه است.

براساس گزارش منتشر شده از خبرگزاری رویترز، شرکت تنسنت که پیش از این با عناوینی مانند پابجی و کال آف دیوتی موبایل در میان گیمرهای موبایل شناخته می‌شود درحال بررسی و رایزنی است تا نسخه موبایلی Elden Ring را توسعه دهد. تنسنت بزرگ‌ترین شرکت بازی‌سازی جهان از نظر درآمد به‌حساب می‌آید و سال ۲۰۲۲ پس از عرضه جهانی بازی Elden Ring برای کنسول‌ها و کامپیوتر، حق نشر آن را از FromSoftware خریداری کرد و یک گروه چند ده نفره برای توسعه نسخه اولیه از این بازی تشکیل داد. در همین حین بود که ۱۶ درصد از سهام استودیو ژاپنی را خریداری کرد، اما توسعه این بازی به آرامی طی می‌شود.

شرکت تنسنت در این زمان خبر توسعه نسخه موبایلی Elden Ring را فاش نکرد و این پروژه را به صورت مخفی نگه داشت. این بازی توسط جورج آر آر مارتین، نویسنده رمان مشهور بازی تاج و تخت و هیدتاکا میازاکی، طراح کهنه کار و شناخته شده بازی ویدیویی ساخته شده است. در این بازی اکشن، کاربر در دنیای فانتزی به مبارزه با هیولاهای افسانه‌ای می‌پردازد. این عنوان در سال ۲۰۲۲ با قیمت ۶۰ دلار عرضه شد و توانست عنوان دومین بازی پرفروش سال و بهترین بازی سال را دریافت کند. از طرفداران آن می‌توان به ایلان ماسک، میلیاردر مشهور اشاره کرد.

باوجود اینکه Elden Ring به‌عنوان یک بازی پریمیوم با قیمت مشخص طراحی شده است، تنسنت می‌خواهد آن را به یک بازی رایگان تبدیل کند و از پرداخت‌های درون برنامه به‌عنوان روش اصلی کسب درآمد استفاده کند. این روش پیش از این هم در شرکت‌های سازنده بازی برای گوشی بسیار رایج است و علاوه‌بر عناوین قبلی تنسنت، عناوین استودیوهای رقیب هم مانند جنشین ایمپکت (Genshin Impact) هم رایگان و با پرداخت درون برنامه عرضه شده‌اند. از سوی دیگر Elden Ring به‌گونه‌ای طراحی شده که علاقمندانم یک‌بار بازی را خریداری کرده و پس از آن بدون اتکا به پرداخت‌های درون برنامه و خرید آیتم‌های گران بتوانند با مهارت خود بازی کنند.

هر ۲ شرکت تنسنت و FromSoftware به درخواست خبرگزاری‌ها برای اظهار‌نظر درباره این بازی خودداری کرده و اعلام شد که اجازه صحبت با خبرگزاری‌ها را ندارند. شرکت تنسنت پیش از این برای توسعه نسخه موبایلی بازی‌های کنسول به مشکل خورده بود و در ماه دسامبر به‌دلیل اینکه اطمینانی از کسب درآمد نداشت، پروژه بازی «Nier» را کنار گذاشت. علاوه‌بر آن این شرکت سال گذشته نسبت به توسعه بازی مبتنی‌بر حق نشر شرکت‌های دیگر احتیاط بیشتری به خرج داد، زیرا این دسته عناوین به‌دلیل اینکه شرکت باید حق امتیاز پرداخت کند، سودآوری کمتری داشته و به‌سختی به سودآوری می‌رسند.

علاوه‌بر آن سیستم تایید و دریافت مجوز بازی ویدیویی پکن اصلا شفاف نیست، بنابراین مشخص نیست هر عنوان در چه مرحله‌ای از توسعه قرار دارد و چند ماه یا سال تا عرضه آن باقی مانده است. بااین حال شرکت تنسنت به دلیل افت درآمد مجبور است طی سال‌های آینده عناوین موفقی را منتشر کند. پونی ما، مدیرعامل و یکی از موسسان تنسنت در این زمینه می‌گوید که باوجود موفقیت عناوین قدیمی مانند پابجی، شرکت چینی در چند سال اخیر نتوانسته عنوان محبوبی عرضه کند و باید در آینده عنوان موفقی را راهی بازار کند.

اخبار مرتبط: