شرکت اپل برای تبلیغات بیشتر و تمرکز بر دوربین و تبدیل آیفون به دستگاه جانبی برای ویژن پرو در سال‌های بعد تصمیم گرفت کپچر باتن را به نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۶ اضافه کند.

شرکت اپل اواخر تابستان سال گذشته سری آیفون ۱۵ را معرفی و راهی بازار کرد. نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۵ به دکمه جدید اکشن (Action Button) مجهز شده بودند و قرار است این دکمه به تمامی نسه‌های آیفون ۱۶ اضافه شود. مانند تقویم سال گذشته، اپل امسال هم اواخر تابستان سری جدید آیفون ۱۶ را معرفی می‌کند. گزارش‌های قبلی مانند افشای قاب آیفون ۱۶ پرو مکس نشان می‌داد دکمه جدیدی به نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۶ اضافه می‌شود. اکنون گزارش دیگری منتشر شده که ۲ دلیل احتمالی اپل برای افزودن کپچر باتن به آیفون ۱۶ را ارائه می‌دهد.

درحقیقت چند سال قبل گزارش‌ها نشان می‌داد اپل در تلاش است تا آیفون را بدون دکمه و درگاه عرضه کند. بااین حال سال گذشته و با در دسترس قرار گرفتن آیفون ۱۵ مشخص شد اپل چنین قصدی ندارد. همچنین اگرچه گوشی‌های سونی از گذشته به قابلیتی مشابه کپچر باتن مجهز شده‌اند، محصولات این شرکت چندان رایج نیستند و اپل می‌تواند از آن به‌عنوان ایده خود بدون الهام از دیگران یاد کند.

کپچر باتن آیفون ۱۶

به‌گزارش Gizmochina، اکنون ۲ دلیل احتمالی برای اضافه شدن دکمه کپچر مشخص شده که دلیل اول نسبتا ساده است؛ درحقیقت هرساله آیفون‌های جدید به تراشه بهتر مجهز می‌شوند و از این نظر ارتقا پیدا می‌کنند. همچنین امسال قرار است یکی از دوربین‌های آیفون ۱۶ پرو مکس ارتقا پیدا کند. بااین حال این دلایل کافی نیستند و اپل به تغییرات ظاهری بیشتری نیاز دارد تا کاربران را به خرید آیفون ۱۶ ترغیب کند.

پیش از این گزارش‌هایی درباره دکمه کپچر منتشر شده بود. بااین حال متخصصان معتقدند تمامی قابلیت‌های دکمه اکشن با دکمه‌های تنظیم صدا قابل دستیابی بود و نیازی به افزودن دکمه جدید نیست. همچنین اضافه شدن این دکمه می‌تواند کار را با گوشی جدید برای افرادی که به‌صورت حرفه‌ای از گوشی استفاده نمی‌کنند سخت‌تر می‌کند. بااین حال این دکمه از نمونه‌های حساس به‌فشار است که می‌تواند عامل تبلیغاتی مهمی باشد.

دلیل دوم این است که افزودن کپچر باتن می‌تواند راهی برای تمرکز بیشتر بر دوربین در آیفون ۱۶ باشد. اپل سال گذشته ویژن پرو را با قابلیت تماشای فیلم سه‌بعدی و چندین قابلیت دیگر معرفی کرد. به‌این ترتیب سری آیفون ۱۶ هم می‌تواند فیلم سه‌بعدی ضبط کند تا در ویژن پرو پخش شود. به‌این ترتیب اپل تمرکز بیشتری روی ویژن پرو گذاشته و آیفون جایگاه خود را به‌عنوان ویترین اصلی اپل از دست می‌دهد. به‌این ترتیب ممکن است آیفون طی سال‌های آینده به یک دستگاه باتمرکز بر عکاسی تبدیل شود و افزودن این دکمه بسیار مفید است.

اخبار مرتبط: