شرکت اپل اعلام کرد نسخه بتا قابلیت پرسونا سه‌بعدی (spatial Persona) ویژن پرو از امروز در دسترس قرار گرفته و می‌تواند جایگزین پرسونا قبلی شود.

خرداد ماه سال گذشته شرکت اپل در مراسم WWDC از عینک ویژن پرو و قابلیت‌های آن رونمایی کرد. یکی از این قابلیت‌ها Spatial Personas یا پرسونا سه‌بعدی نام دارد که به‌کاربر اجازه می‌دهد به‌جای تماس تصویری فیس تایم که تصویر کاربر روی یک صفحه قرار دارد، با هولوگرام سه‌بعدی او در ویژن پرو ارتباط برقرار کند و تماس به‌گونه‌ای باشد که انگار ۲ کاربر در یک محیط فیزیکی حضور دارند. اگرچه این ویژگی زمان معرفی به‌نمایش در آمد، تاکنون در دسترس قرار نگرفته بود. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این قابلیت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش 9to5Mac، اپل از روز گذشته نسخه بتا قابلیت پرسونا سه‌بعدی را در دسترس کاربران قرار داده است. این قابلیت در فیس تایم برپایه قابلیت‌های Share Play اضافه شده که کیفیت تماس تصویری را به سطح دیگری ارتقا می‌دهد. برای استفاده از این قابلیت باید کاربران آپدیت visionOS 1.1 را نصب کرده، در فیس تایم گزینه Spatial Persona را فعال کنند. به‌این ترتیب قابلیت فعال شده و هولوگرام کاربر به‌صورت سه‌بعدی در محیط کاربر دیگر نمایش داده می‌شود. همچنین این قابلیت می‌تواند هم‌زمان از ۵ کاربر در تماس پشتیبانی کند.

ریموند وونگ در inverse این قابلیت را آزمایش کرد. در ادامه بخشی از متنی که او به‌عنوان تجربه خود منتشر کرده بود قابل مشاهده است:

پس از برقراری ارتباط با روابط عمومی اپل، تصویر ۲ کاربر مانند فیس تایم آیفون در محیط ویژن پرو به‌نمایش در آمد. پس از آن با فعال کردن این قابلیت، به‌سرعت تصویر دوبعدی به هاله سه‌بعدی از آنها تبدیل شد. این ۲ نفر نمی‌توانستند محیط نامرتب اطراف من را ببینند، اما در محیط اتاق بودند و علاوه‌بر سر، دست‌های آنها هم قابل مشاهده بود و هنگام مکالمه دیده می‌شد. با راه رفتن آنها، از من دور و به من نزدیک می‌شدند و کاملا انگار در یک محیط کنار هم ایستاده بودیم. البته وقتی ۲ کاربر بیش از حد نزدیک یکدیگر می‌شدند آواتار آنها محو شده و کارت دایره‌ای شکل با عکس پروفایل آنها به‌نمایش در می‌آمد.

اخبار مرتبط: