برای تبدیل اپل واچ اولترا به دستیار غواصی و یا دستیار اسکی حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

دستیار غواصی

اپل واچ اولترا سپتامبر گذشته به‌عنوان یک اپل واچ بسیار بادوام و مقاوم معرفی شد. یکی از اولین صحنه‌هایی که در جریان پخش زنده نمایش داده شد، اپل واچ اولترا بود که در حال فرود آمدن در آب بود. صفحه‌نمایش دمای آب محیط و سطح عمق را برحسب فوت نشان می‌دهد. اپل در حال معرفی اپلیکیشن Oceanic+ برای Watch Ultra است که آن را به یک کامپیوتر غواصی تبدیل می‌کند. تبدیل اپل واچ اولترا به دستیار غواصی کار راحتی است.

Oceanic+ توسط Huish Outdoors با همکاری اپل طراحی‌شده است و به کاربر اجازه می‌دهد تا به اطلاعات مرتبط زیادی برای غواصان دسترسی داشته باشد. اپل واچ اولترا را می‌توان تا عمق 40 متری (130 فوت) زیرآب فروبرد و از سنسور عمق سنج و دمای آب برای جمع‌آوری داده‌های اضافی استفاده می‌کند.

اپلیکیشن جدید اپل واچ اولترا برای قواصی

اگر غواصان خیلی سریع در حال پایین آمدن یا صعود باشند، این برنامه هشداری را نشان می‌دهد و زمان تخمینی برای بازگشت به سطح را نشان می‌دهد. این برنامه همچنین به غواصان این امکان را می‌دهد که هنگام غواصی مسیر قطب‌نما را تنظیم کنند. همچنین یک برنامه‌ریز وجود دارد که جزر و مد، دما، دید و جریان‌ها را قبل از رفتن به غواصی در نظر می‌گیرد. عوارض صورت ساعت می‌تواند زمان پروازممنوع، زمان سطح و موارد دیگر را به کاربر نشان دهد.

Oceanic+ از Taptic Engine و صفحه‌نمایش بزرگ روشن Apple Watch Ultra استفاده می‌کند تا غواص را از هرگونه اطلاعات مهم در طول جلسه غواصی مطلع کند. درحالی‌که نسخه رایگان محدودی از برنامه وجود دارد، می‌توانید قفل برنامه را باقیمت ۵ دلار در روز، ۱۰ دلار در ماه یا ۸۰ دلار در سال به‌طور کامل بازکنید. مجوز خانواده برنامه را نیز می‌توان با 130 دلار در سال خریداری کرد. Oceanic+ به Apple Watch Ultra با سیستم‌عامل WatchOS 9.1 و جفت شدن با iPhone 8 یا جدیدتر در iOS 16.1 نیاز دارد.

اپلیکیشن جدید برای اسکی

دستیار اسکی

ساعت اسپرت اپل واچ اولترا به لطف اپلیکیشن شخص ثالث Slopes گزینه‌های تمرینی بیشتری را به‌دست آورد. پس از نصب، ساعت می‌تواند تمرینات اسکی یا اسنوبرد شمارا ردیابی کند و حتی می‌تواند استراحتگاهی را که در آن هستید شناسایی کند. بااین‌حال، همه این ویژگی‌ها برای تبدیل اپل واچ اولترا به دستیار اسکی محدود به مشترکین پولی است.

Slopes حتی با دکمه Action در Watch Ultra کار می‌کند. کلید منحصربه‌فرد Watch Ultra است و Slopes یکی از معدود برنامه‌هایی است که تاکنون از آن بهره برده است. می‌توانید دکمه شروع تمرین را از طریق Slopes با یک فشار اختصاص دهید. برای مکث آن باید دکمه Action و دکمه Side را به‌طور همزمان فشار دهید. Slopes با سیری نیز کار می‌کند، بنابراین دستورات صوتی در منو هستند.

علاوه بر این، همه دستگاه‌های اپل واچ می‌توانند هنگام شروع تمرین Slopes به حالت قفل آب روی بیاورند تا از لمس تصادفی نمایشگر باآن‌همه برف در اطراف جلوگیری شود. می‌توانید با فشار دادن و نگه‌داشتن Digital Crown برای چند ثانیه از حالت قفل آب خارج شوید.

خبر مرتبط: افزایش ۳۴ درصدی سهم اپل از بازار هدفون های بی سیم