بر اساس گزارش‌ها، به نظر می‌رسد قاب تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو تبدیل به آهنربای جذب اثر انگشت شده است.

اپل به‌تازگی از سری آیفون ۱۵ رونمایی کرده و در حالی‌که ظاهر کلی این گوشی‌ها تغییرات اساسی نداشته است، تغییرات جزئی در هر دو مدل پرو و پرومکس دیده می‌شود.

یکی از این موارد، استفاده از تیتانیوم درجه ۵ در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو است. تیتانیوم یکی از فلزات خاص و ویژه است که به دلیل مقاومت بالایی که دارد گزینه مناسبی برای ساخت گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود.

یکی از مزایای استفاده از فریم تیتانیومی، کاهش وزن محسوس گوشی‌ها است. با این حال، این ایده مشکلاتی نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به برجای ماندن لکه انگشت در سری آیفون ۱۵ پرو به خصوص در رنگ‎‌های تیره‌تر مانند آبی اشاره کرد.

iPhone-15-Pro

استفاده از تیتانیوم به تبدیل این گوشی‌ها به سبک‌ترین مدل‌های آیفون در تاریخ اپل کمک زیادی می‌کند. طبق اطلاعات به‌دست آمده، هر دو مدل دارای بافت‌های زیبا، لبه‌های منحنی و باریک‌ترین حاشیه نمایشگر هستند که تا به‌حال در آیفون دیده شده است.

علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیر با تیتانیوم، گزارش‌هایی مبنی بر دو مشکل در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو منتشر شده است. اولین مشکل، نگرانی از تغییر رنگ است که روی دکمه‌های تنظیم صدا تاثیر می‌گذارد. دومین مشکلی که در استفاده از قاب تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو به چشم می‌خورد، موضوع جذب اثر انگشت است که هنگام کار با دستگاه آشکار می‌شود.

عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده از آیفون ۱۵ پرو، به‌طور واضح مشکل تغییر رنگ این سری را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که اثر انگشت در قاب و دکمه‌های آیفون ۱۵ پرو، لکه‌هایی را به‌جا می‌گذارد که ممکن است باعث نارضایتی کاربران شود.

در‌حالی‌که سری آیفون ۱۵ نوآوری‌های زیادی ارائه می‌کند، باید دید این مشکل تغییر رنگ و اثر انگشت تا چه اندازه کاربران را درگیر خواهد کرد و آیا در جلب نظر کاربران تاثیر خواهد گذاشت؟

خبر مرتبط: اپل نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس را به‌حاشیه کشاند