در مراسم واندرلاست اپل، عنوان باریک‌ترین حاشیه صفحه نمایش در بین گوشی‌های این شرکت به آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس اختصاص یافت.

اپل در سال ۲۰۱۷ از آیفون ایکس با طراحی جدید رونمایی کرد و ناچ وارد دنیای آیفون شد. این دستگاه در زمان خودش حاشیه نمایشگر باریکی داشت، با این حال اپل به مرور زمان این سبک طراحی را بهبود بخشید.

در چند سال گذشته، اپل به آرامی طراحی صفحه نمایش آیفون را اصلاح کرده، اندازه حاشیه نمایشگر را کاهش داده، ناچ بالای صفحه نمایش را کوچک‌تر و در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به جای ناچ از جزیره پویا استفاده کرده است.

در مقایسه با حاشیه صفحه نمایش باریک آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۵ پرو حتی باریک‌تر هم شده است. اما متاسفانه، به‌نظر می‌رسد جزیره پویا امسال به همان اندازه باقی مانده است و با حاشیه‌های نازک‌تر حتی بیشتر هم به چشم بیاید. این دو گوشی آیفون دارای حاشیه‌هایی با ضخامت ۱.۵ میلی‌متری هستند که نسبت به گوشی‌های نسل قبل ۲.۲ میلی‌متر کاهش یافته است.

حاشیه‌های آیفون سری ۱۵

طبق گزارش‌ها، اپل از فناوری LIPO، برای کاهش چشمگیر حاشیه‌های آیفون 15 پرو و 15 پرومکس استفاده کرده است. گوشی آیفون ۱۵ پرو حاشیه نمایشگر باریک‌تری نسبت به آیفون ۱۴ دارد. با این حال اندازه جزیره پویا بالای صفحه نمایش تغییری نکرده است.

در مدل‌های پرو تغییراتی ایجاد شده که منجر به بالا رفتن قیمت آنها شده است. فریم دستگاه حالا از تیتانیوم ساخته شده که مقاومت آن را در برابر ضربات افزایش داده و وزن را کاهش می‌دهد. مدل‌های پرو هم از پورت یو‌اس‌بی استفاده می‌کنند و در این دستگاه‌ها از تراشه A17 بایونیک استفاده شده که استفاده از این تراشه، موجب افزایش توانایی و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

با وجود قیمت بالای این دستگاه‌ها باید دید کاربران اشتیاقی برای خرید این گوشی‌ها خواهند داشت یا خیر؟

خبر مرتیط: اپل قیمت و تاریخ عرضه آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اعلام کرد