شایعات نشان می‌دهند سامسونگ قصد دارد برای تقابل با اپل و آیفون ۱۵ پرو مکس از فریم تیتانیومی برای ساخت گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا استفاده کند.

اواسط هفته گذشته، کمپانی بزرگ اپل با برگزاری مراسم Wonderlust از جدیدترین محصولات پرچمدارش که شامل سری آیفون ۱۵، اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا نسل دوم می‌شود به‌صورت رسمی رونمایی کرد. اکنون اخبار و شایعات باجدیت بیشتری به سری گلکسی اس ۲۴ و نسخه اولترا آن می‌پردازد تا کاربران بدانند رقیب آیفون ۱۵ پرو مکس از چه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب و کارآمدی برخوردار می‌شود.

طی ماه‌های اخیر، شایعات زیادی درباره قابلیت‌های سیستم دوربین و تراشه جدید آیفون ۱۵ پرو مکس شنیده می‌شد که بخشی از آن با محصول نهایی مطابقت داشتند. برای مثال، گزارش‌های اولیه نشان می‌داد این گوشی از سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با زوم ۵ یا ۶ برابری و تراشه A17 برپایه معماری ۳ نانومتری بهره می‌برد. پس از آن، افشاگران توییتری از فریم تیانیومی و رنگ آبی تیره پرده‌برداری کردند که این مشخحصات نیز در آیفون ۱۵ پرو مکس وجود دارد.

درکنار مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده نسخه‌های پرو آیفون ۱۵، فریم تیتانیومی می‌تواند به ویژگی‌ها و ارزش خرید این مدل‌ها بیافزاید، چراکه کاربران دوست ندارد با کوچک‌ترین ضربه‌ها یا ساییدگی به اجسام، آیفون‌های ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلاری‌شان آسیب ببیند. کمپانی اپل پس از مدت‌ها تحقیق توانست از تیتانیوم سطح ۵ برای آیفون ۱۵ پرو استفاده کند که مقاوت‌ غیرقابل‌تصوری دربرابر ضربه‌ها، سقوط از ارتفاع و خط‌‌وخش دارد.

دوربین آیفون ۱۵ پرومکس

تغییرات به‌وجود آمده برای طیف وسیعی از هواداران و کاربران آیفون بسیار خوشایند خواهد بود، زیرا می‌تواند دسترسی و قابلیت‌های گسترده‌ای را دراختیار آن‌ها قرار دهد. ازسوی‌دیگر، اضافه شدن سنسور پریسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری کمک شایانی به کاربران برای گرفتن عکس‌های باکیفیت پرتره می‌کند؛ البته باید یادآور شویم که اپل برای دست‌یابی به سنسورهای تله‌فوتو و نقض نشدن پتنت‌های غول کره‌ای از لنزهای تتراپریسم به‌جای پریسکوپ استفاده کرد، اما نتیجه‌ای به‌خوبی سامسونگ را دربر نخواهد داشت.

براین‌اساس، می‌توان به‌جرات گفت که سامسونگ با گوشی پرچمدارنش به‌راحتی سنسور پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس را شکست می‌دهد. این موضوع درحالی اتفاق می‌افتد که گلکسی اس ۲۳ اولترا بیشتر از ۶ ماه است که وارد بازار جهانی شده و از سنسور پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری استفاده می‌کند تا قابلیت عکاسی پرتره را برای عکاس‌های حرفه به‌اوج برساند. اما اپل با روند بسیار کندی پیش می‌رود و قابلیت عکاسی را تنها در انحصار نسخه پرو مکس قرار می‌دهد.

یادآوری می‌شود که مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های آیفون ۱۵ تا سال آینده به‌روزرسانی نمی‌شود؛ اما گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا حدود چهار ماه دیگر معرفی می‌شوند و انتظار می‌رود از مشخصات سخت‌افزاری بهینه در سیستم دوربین و پردازنده ‌به‌همراه فریم تیتانیومی استفاده کند تا سطح رقابت و فروش نسل جدید پرچمداران سامسونگ را با افزایش چشمگیری روبه‌رو کند. تراشه‌ای که برای گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌کاربرده می‌شود قطعا جدیدترین محصول کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار بالای ۵۰ میلیون تومان دارید پیشنهاد می‌کنیم تا اواخر سال جاری صبر کنید تا گلکسی اس ۲۴ اولترا وارد بازار ایران شود.

نکته‌ای که کاربران باید توجه کنند آن است که گوشی‌های اپل به‌خصوص آیفون ۱۵ پرو مکس از ویژگی‌های گرافیکی فوق‌العاده‌ای بهره‌ می‌برد که دست برتر را درمقابل گوشی‌های سامسونگ گلکسی خواهد داشت. برای فهمیدن مقاوت فریم تیتانیومی و عملکرد بهتر آن‌ها باید منتظر تست‌های اولیه باشیم تا کارشناسان به ما بگوید که کدام‌یک از این پرچمداران مقاوت بیشتری دارد.

اخبار مرتبط: