تیم کوک، مدیر عامل اپل، در مصاحبه‌ای با مجله خبری GQ به عینک واقعیت ترکیبی این شرکت اشاره کرد. کوک که یکی از حامیان واقعیت مجازی و واقعیت پردازشی به شمار می‌رود، در مورد این فناوری صحبت کرد و دلایلی در خصوص علاقه کاربران به استفاده از این عینک عنوان کرد.

در ادامه کوک گفت که این عینک واقعیت ترکیبی اپل می‌تواند به افراد برای دستیابی به چیزهایی که قبلا نمی‌توانستند بدست آورند کمک کند. او تاکید کرد که ایده همپوشانی دنیای مجازی بر محیط واقعی به کاربران خلاقیت می‌دهد و در انجام کارهای روزانه به آن‌ها کمک می‌کند.

کوک در خصوص عینک‌های گوگل عنوان کرد، ما همیشه باور داشتیم که گوگل در تولید این عینک‌ها عجولانه عمل کرد و در نتیجه مجبور به قطع تولید عینک‌های هوشمند خود شد. از این رو می‌توان گفت پیش‌بینی کوک و تیمش تا به امروز درست بوده است.

رنگ‌های احتمالی هدست واقعیت مجازی اپل

وقتی از کوک پرسیده شد «آیا عدم موفقیت عینک‌های گوگل و متا کوئست آن‌ها را برای ورود به این بازار مردد می‌کند یا خیر؟» پاسخ داد ما سابقه ورود به بازار‌هایی که در مورد آن‌ها شک وجود داشته را داریم. کوک همچنین عنوان کرد که اپل همیشه می‌خواهد فناوری اصلی را در اختیار داشته دارد، زیرا نوآوری از این طریق اتفاق می‌افتد. او تاکید کرد که اپل علاقه‌ای به کنار هم قرار دادن تکه‌هایی از فناوری دیگران ندارد.

تاریخ عرضه عینک واقعیت ترکیبی اپل که با نام Reality Pro شناخته می‌شود نامشخص است. ابتدا، گمان می‌شد این دستگاه در رویداد WWDC 2023 اپل که در اردیبشهت برگزار خواهد شد رونمایی شود. اما مین‌چی کو اعلام کرد که تاریخ عرضه آن به اواخر سال ۲۰۲۳ موکول شده است.

اخبار مرتبط: تاکید تیم کوک بر عرضه زودهنگام عینک اپل