تقریبا یک سال از زمان شروع جدی پروژه عینک اپل می‌گذرد. در این سال، شایعات بسیار زیادی در مورد این عینک و مشخصات آن منتشر شد که واضح بود که اپل قصد دارد محصولی بی رقیب را به بازار عرضه کند. حالا اخبار جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد تیم‌ کوک بر عرضه زودهنگام عینک اپل تاکید کرده و قصد دارد آن را تا قبل از پایان سال معرفی کند.

تیم طراحی این دستگاه زمان زیادی را برای آن صرف کرده‌اند اما هنوز هم اعتقاد دارند که هدست اپل به تکامل کامل نرسیده است. طراحان اشاره کردند که این دستگاه می‌تواند سبک‌تر شود و مواد استفاده شده در تولید آن کاهش یابند. اما ظاهرا این موضوع مورد تایید مدیر عامل این شرکت قرار نگرفته است.

تاکنون بارها تاریخ معرفی این محصول مشخص شده اما بعد از گذشت مدتی، این تاریخ دوباره به تعویق می‌افتاد. این تعویق‌های مکرر به دلیل وجود نقص‌هایی در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به وجود می‌آمدند. آخرین بار اعلام شد که این دستگاه قرار است در مراسم WWDC اپل رونمایی شود اما باز هم پس از گذشت مدت کوتاهی، خبر تعویق آن منتشر شد.

اما حالا افرادی از شرکت اپل گزارش دادند که ظاهرا تیم کوک نه‌تنها با این تعویق موافقت نکرده، بلکه دستور داده تا عرضه زودهنگام عینک اپل در دستور کار قرار بگیرد. تیم کوک باور دارد که عرضه زودهنگام عینک اپل حتی اگر با آمار فروش پایینی هم رو‌به‌رو شود هم مشکلی ندارد. او قصد دارد پس از عرضه نسل اول این هدست، به بهبود آن بپردازد و در طی نسل‌های آینده، آن را تبدیل به دستگاه جذابی برای کاربران عادی کند.

طراحی پشت هدست ARVR اپل

اخبار دیگری هم در مورد ورود شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی به بازار عینک‌های هوشمند منتشر شده بود که نشان می‌دهد اپل زودتر از چیزی که فکر می‌کند باید به رقابت در این بخش بپردازد. البته ممکن است یکی از دلایل عجله تیم‌کوک برای عرضه این دستگاه، اولین بودن در دنیای عینک‌های هوشمند باشد.

طبق اخبار منتشر شده در صورت عرضه زودهنگام عینک اپل، ممکن است این دستگاه قیمتی حدود 3000 دلار داشته باشد که بسیار زیاد به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، اعلام شده که نسل اول این دستگاه عمر باتری بسیار کوتاهی دارد و می‌تواند حدود 2 ساعت با هربار شارژ فعال بماند. البته از طرف دیگر باید گفت که در این دستگاه از بهترین قطعات بازار استفاده شده است.

شایعاتی در مورد استفاده از تراشه M2 در عینک اپل منتشر شده که نشان می‌دهد قدرت پردازشی این دستگاه بسیار بالا خواهد بود. همچنین عینک واقعیت ترکیبی اپل از دو صفحه اولد با رزولوشن 4K برای نمایش تصاویر استفاده می‌کند که به کمک سنسور‌های حرکتی می‌توانند به راحتی جزئیات زیادی را وارد جهان اطراف شما کنند.

اخبار مرتبط: عینک های گلکسی سامسونگ در راه است