تیک‌تاک، پلتفرم محبوب اشتراک‌گذاری ویدیو، ویژگی جدید جستجوی صدا در تیک‌تاک را به کاربران خود ارائه کرده است که به آن‌ها امکان می‌دهد با خواندن چند خط از یک آهنگ، آن را پیدا کنند.

شما احتمالا با شازام، اپلیکیشنی متعلق به اپل آشنا هستید که به شما امکان می‌دهد نام آهنگی که در اطراف شما پخش می‌شود را پیدا کنید. با این‌حال، تیک‌تاک می‌خواهد این تجربه را به سطح بعدی ببرد و با معرفی قابلیتی مشابه شازم، به کاربران اجازه می‌دهد تا با خواندن آهنگ‌ها، آن‌ها را پیدا کنند.

تیک‌تاک ویژگی جدیدی به نام «جستجوی صدا» معرفی کرده است که به شما امکان می‌دهد با خواندن، زمزمه کردن یا پخش کردن یک آهنگ، آن را پیدا کنید. از آنجایی که تیک‌تاک یک پلتفرم ویدیویی محور است، این برنامه همچنین ویدیوهای محبوب با آهنگ شناسایی شده را نشان می‌دهد. جالب است که اگرچه تیک‌تاک به تک کرانچ گفته است که این ابزار به‌طورخاص برای پیدا کردن آهنگ‌ها ایجاد شده است، اما به‌نظرمی‌رسد که می‌تواند برخی از صداها و میم‌های محبوب را نیز پیدا کند.

این ویژگی با ضربه زدن روی آیکون میکروفون در تب جستجوی برنامه تیک‌تاک قابل‌دسترس است. متأسفانه، این شرکت می‌گوید که جستجوی صدا درحال‌حاضر فقط برای گروه کوچکی از کاربران در دسترس است. هیچ جزئیاتی در مورد اینکه کاربران تیک‌تاک در کدام مناطق به جستجوی صدا دسترسی دارند وجود ندارد.

اگرچه شازام اپل قادر به شناسایی آهنگ‌های زمزمه شده نیست، اما به‌روزرسانی سال گذشته توانایی شناسایی آهنگ‌های پخش‌شده در برنامه‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام و تیک‌تاک را معرفی کرد. برنامه تیک‌تاک به صورت رایگان در اپ استور در دسترس است و برای اجرا به آیفون یا آیپد با iOS 12 یا بالاتر نیاز دارد. مطمئن شوید که آخرین نسخه برنامه را نصب کرده‌اید تا به ویژگی‌های جدید دسترسی داشته باشید.