تحریم تیک تاک برای کاربران ایرانی بالاخره برداشته شد و هم‌اکنون کاربران ایرانی از طریق وی‌پی‌ان امکان نصب و ثبت نام در این پلت‌فرم شبکه اجتماعی را دارند.

تیک تاک را شرکت ByteDance برای کاربران ایرانی تحریم کرده بود و امکان دسترسی به این پلتفرم برای کاربران وجود نداشت، اما حالا کاربران با داشتن وی‌پی‌ان می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

تا پیش از این کاربران ایرانی به دلیل تحریم تیک تاک مجبور به نصب نسخه مودشده یا نسخه چینی این اپلیکیشن بودند و امکان نصب با IP ایران وجود نداشت. بر این اساس نسخه چینی فقط از زبان چینی پشتیبانی می‌کرد.

تیک تاک رفع فیلتر شد

با توجه به برداشتن تحریم از روی تیک تاک توسط ByteDance کاربران ایرانی از یک مرحله عبور کرده‌اند و حالا با نصب یک فیلترشکن می‌توانند اقدام به نصب و استفاده از این اپ کنند.

تیک‌تاک (TikTok) شبکه اجتماعی چینی است که سپتامبر سال ۲۰۱۶ در این کشور عرضه شد و سال ۲۰۱۷ به سایر بازارها راه یافت. از آنجا که تیک‌تاک به کاربران اجازه می‌دهد موزیک‌ویدئوهای کوتاه ۳ تا ۶۰ ثانیه‌ای بسازند، به‌سرعت با استقبال زیادی روبه‌رو شد و حالا بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا دارد.

از مهرماه سال ۱۳۹۸ به‌صورت یک‌طرفه از سوی تیک‌تاک دسترسی کاربران ایرانی قطع و سپس کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هم این پلتفرم را فیلتر کرد. این اپلیکیشن برای کاربران حتی با فیلترشکن نیز در دسترس نبود و به‌طور کلی از کار افتاد. به گزارش کاربران، تنها راه دسترسی به تیک‌تاک در ایران، درآوردن سیم‌کارت گوشی و رفع هر نوع شناسایی از جانب تیک‌تاک به موقعیت ایران بود.

البته تیک‌تاک با برنامه چینی DouYin برای کاربران ایرانی در دسترس بود، اما این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کرد و فقط به زبان چینی موجود بود. حالا با برداشتن تحریم تیک تاک، احتمالا شاهد افزایش تعداد کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی خواهیم بود.