اکنون تصاویر دوربین حرارتی نشان می‌دهد سری آيفون ۱۵ پرو پس از نصب آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.0.3 با افزایش دما و داغ شدن روبه‌رو نیست و احتمالا اپل توانسته این مشکل را با موفقیت پشت‌سر بگذارد.

ماه گذشته، کمپانی اپل با برگزاری مراسمی از سری آیفون ۱۵ را به‌همراه ساعت هوشمند اپل واچ اولترا نسل دوم و اپل واچ سری ۹ با قابلیت‌های فراوان رونمایی کرد. همان‌طورکه می‌دانید، نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ ازنظر سخت‌افزاری و زبان طراحی بسیار بهبودیافته هستند که مورد استقبال طیف وسیعی از کاربران قرار گرفت و برای خرید یک نسخه از آن‌ها در نمایندگی‌های اپل استور انتظار می‌کشند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌توانیم به تراشه A17 Pro با معماری ۳ نانومتری TSMC و رهگیری پرتوی اشاره کنیم که توانایی اجرای بهترین عناوین بازی‌های ویدئویی سال ۲۰۲۳ را دارد.

مشکل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس حل شد

ازسوی‌دیگر، نسخه‌های پرو به فریم تیتانیومی مهجز شدند که با پرداخت حرارتی تیتانیوم سطح ۵ و آلومینیوم ساخته می‌شود، اما استفاده از این فناوری جای تامل بسیار زیادی دارد و باتوجه‌به مشکلاتی که ازنظر ظاهری دارد باید در نسل‌های بعدی بازنگری و بهبود یابد. باوجود نکات مثبت در طراحی و سخت‌افزار، آیفون ۱۵ پرو از مشکلات افزایش دما و داغ شدن شدید رنج می‌برد که با شکایت کاربران در فضای رسانه‌ای مواجه شد و اپل را مجبور به واکنش و انتشار بیانیه کرد.

همان‌طورکه اشاره کردیم، اپل از مشکل داغ شدن و افزایش دمای بیش‌ازاندازه آیفون ۱۵ پرو آگاه است و به‌همین‌دلیل آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.0.3 را منتشر کرد تا بتواند این نقص فنی را هرچه زودتر برطرف کند. امروز، وب‌سایت‌خبری ZDNet با استفاده از دوربین‌های حرارتی تصاویری را به‌ثبت رساند و به کاربران نشان داد آیفون ۱۵ پرو چه عملکردی دراین آزمایش‌ پس از نصب سیستم‌عامل iOS 17.0.3 دارد. برای آگاه بیشتر باید یادآور شویم برای ثبت تصاویر یادشده از دوربین حرارتی FLIR برای اندازه‌گیری دمای آيفون ۱۵ پرو استفاده شد.

تصاویر دوربین حرارتی از آيفون ۱۵ پرو

براساس اندازه‌گیری‌ها، می‌توان دریافت که درجه حرارت پرچمدار ۶.۱ اینچی غول ساکن کوپرتینو قبل از به‌رزورسانی به سیستم‌عامل iOS 17.0.3 به ۱۰۷ درجه فارنهایت یا همان ۴۱.۵ درجه سانتیگراد می‌رسید؛ برای درک بهتر این موضوع باید اشاره کنیم بالاترین درجه ثبت‌شده برای گوشی‌های اندرویدی حدود ۸۵ تا ۱۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۹ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است. همچنین، یک گزارش نشان می‌دهد داغ‌ترین گوشی سامسونگ در آزمایش‌ها گلکسی زد فولد بود که به دمای ۹۸.۷ درجه فارنهایت معادل ۳۷.۵ درجه سانتیگراد رسیده بود.

پس از دانلود آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.0.3، اندازه‌گیری‌ها دقیق از تصاویر دوربین حرارتی FLIR نشان می‌دهد دمای آيفون ۱۵ پرو بیشتر از ۹۳.۸ درجه فارنهایت یا ۳۴ درجه سانتیگراد بیشتر نمی‌شود؛ بدین‌ترتیب می‌توان دریافت کمپانی اپل مطابق وعده‌ای که به کاربران و هواداران سرسختش داده بود توانسته با به‌روزرسانی جدید iOS 17.0.3 باگ‌های مرتبط با گرمای بیش‌ازحد را برطرف کرد. اوایل صبح‌ امروز، یک یوتیوبر اولین آزمایش را پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS 17.0.3 منتشر کرد که نشان می‌داد دمای آیفون ۱۵ پرو بازهم افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط: