یک یوتیوبر با انجام تستی نشان می‌دهد آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.0.3 نتوانسته مشکل افزایش دما و داغ شدن بیش‌ازاندازه سری اپل آیفون ۱۵ پرو را برطرف کند.

همان‌طورکه می‌دانید، سری آیفون ۱۵ پرو به‌دلیل وجود تراشه A17 Pro و افزایش حافظه به‌عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین آیفون‌ها در سال‌های گذشته شناخته می‌شوند؛ طبق آخرین بنچمارک‌ها، قدرت پردازنده این دستگاه به‌قدری زیاد است که می‌تواند درکنار کنسول‌های قابل‌حمل قرار بگیرد و به‌شما اجازه دهد یک کنسول در جیب‌تان داشته باشید. همچنین، زبان طراحی نسخه‌های پرو بهبودیافته و به‌‌خاطر وجود آلیاژ تیتانیوم سطح ۵ این دستگاه‌ها بسیار سبک‌تر از قبل به‌نظر می‌رسند، اما این گوشی‌ها مشکلاتی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

براساس آخرین گزارش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی، آیفون ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ پرو مکس با افزایش دمای شدیدی روبه‌رو هستند که می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به قطعات سخت‌افزاری یا باتری دستگاه وارد کنند. پس از شکایت‌های فراوان، کمپانی اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این مشکل را می‌پذیرد و با ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری تحت‌عنوان iOS 17.0.3 مشکلات داغ شدن آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس برطرف می‌کند. باوجوداین، یک یوتیوبر با انتشار ویدئویی نشان داد به‌روزرسانی نرم‌افزاری حلال مشکلات افزایش دمای آیفون ۱۵ پرو نیست.

پیش‌از‌این، برخی افشاگران و خبرگزاری‌های حوزه رسانه اعلام کردند افزایش دمای آیفون ۱۵ پرو از تراشه قدرت‌مند A17 Pro نشات می‌گیرد. اما این ادعا توسط تحلیلگر معروف و برجسته محصولات اپل، مینگ-چی کو رد شد و اظهار کرد این مشکل به تراشه A17 Pro مربوط نمی‌شود، بلکه به پرداخت حرارتی تیتانیوم سطح ۵ و آلومینیوم ربط پیدا می‌کند. ازسوی‌دیگر، شخصی با انتشار ویدئویی اشاره کرد آیفون ۱۵ پرو پس از دقایقی استفاده از اپلیکیشن‌های سوم شخص مانند اینستاگرام داغ می‌کند. براین‌اساس، غول ساکن کوپرتینو با عرضه آپدیت iOS 17.0.3 قصد داشت مشکل مربوط به ‌افزایش دمای داخلی را در آیفون ۱۵ پرو حل کند.

مطابق آنچه در ویدئو مشاهده می‌کنیم، این یوتیوبر حرارت داخلی آیفون ۱۵ پرو را قبل و بعد از انتشار آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.0.3 مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهد. پیش از نصب به‌روزرسانی، این کاربر آیفون ۱۵ پرو را به شارژ متصل می‌کند و از آن تست بنچمارک می‌گیرد که نشان می‌دهد دمای دستگاه به‌شدت افزایش می‌یابد و حرارت آن را به‌وسیله دوربین حرارتی اندازه‌گیری و یادداشت می‌کند؛ نتایجی که به‌دست آمد بسیار تعجب‌آور و بحث‌برانگیز بود.

آیفون 15 پرو در طول آزمایش انرژی A17 Pro مصرف می کند

آیفون ۱۵ پرو درحین انجام تست‌های گرافیکی به شارژ متصل شده و انرژی خام تراشه A17 Pro را مصرف می‌کند. پرچمدار ۶.۱ اینچی اپل پس از نصب آپدیت سیستم‌عامل iOS 17.0.3 داغ می‌شود و همان دمای سابق را نشان می‌دهد؛ ازسوی‌دیگر، اپل اعلام کرده بود که این به‌روزرسانی روی عملکرد پردازنده تاثیری نمی‌گذارد و مشکلات افزایش دمای داخلی به آن مربوط نمی‌شود. یوتیوبر مذکور بیان می‌کند تفاوتی بین افزایش دمای آیفون ۱۵ پرو قبل و بعد از نصب iOS 17.0.3 وجود ندارد.

البته باید به‌یاد داشته باشید این ویدئو تنها تست اولیه را نشان می‌دهد و احتمالا در سایر آزمایش‌ها نتایج متفاوت باشد. علاوه‌براین، اگر از اینستاگرام زیاد استفاده می‌کنید، حتما این اپلیکیشن را به‌روزرسانی کرده تا مشکلات افزایش دمای به‌کمترین میزان برسد. درحال‌حاضر، گزارش جدیدی از افزایش دما توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد، اما درصورت هرگونه اخبار جدید آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

اخبار مرتبط: