برخی از رؤسای ارشد اپل این شرکت را ترک می‌کنند. چند روز پیش، گزارش شد که جانشین جانی آیو، یعنی ایوانز هانکی، که تیم طراحی اپل را رهبری می‌کند، به‌زودی این شرکت را ترک خواهد کرد. اکنون به نظر می‌رسد که اپل در شرف از دست دادن دو مدیر ارشد دیگر هم هست: آنا ماتیسون، نایب‌رئیس فروشگاه آنلاین این شرکت، و مری دمبی، رئیس سیستم‌های اطلاعاتی اپل.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این دو مدیر اجرایی در حال کناره‌گیری از سمت خود هستند، اگرچه تغییرات کادر اجرایی هنوز علنی نشده است. این بدان معنی است که اپل سه معاون رئیس دیگر را هم از دست می‌دهد. یعنی رؤسای منصب‌های بالایی که مستقیماً به خود تیم کوک گزارش می‌دادند.

علت کناره‌گیری آنا ماتیاسون از اپل نامشخص است، اما فردی به نام کارن راسموسن در بخش فروشگاه آنلاین اپل جایگزین او خواهد شد، کسی که قبلاً در بخش تجارت الکترونیک کارکرده است. ماتیاسون حدود سه سال در این سمت کارکرد، گرچه قبلاً هم در شرکت اپل حضور داشت اما به‌عنوان مدیر عملیاتی کار می‌کرد.

apple-store-homepage-in-macbook

بخش فروش آنلاین در سال‌های اخیر برای اپل بسیار مهم شده است، به‌ویژه در طول همه‌گیری ویروس کرونا که باعث شد فروشگاه‌های اپل برای ماه‌ها در سراسر جهان بسته شوند. در مورد جدای مری دمبی اما، گزارش‌ها حاکی از این است که او پس از سه دهه فعالیت بالاخره تصمیم به بازنشستگی گرفته است. هنوز کسی برای جایگزینی دمبی تعیین نشده است، اما یکی از احتمالات، دیوید اسمولی است که از سال 2019 در اپل مشغول به‌کار است. اسمولی پیش‌ازاین مدیر ارشد اطلاعات AstraZeneca بود.

همان‌طور که قبلاً گزارش‌شده بود، ایوانز هانکی نیز نقش خود را به‌عنوان رئیس بخش طراحی صنعتی اپل ترک خواهد کرد - اگرچه مشخص نیست چه کسی جایگزین او خواهد شد. بعد از اینکه جانی آیو در سال 2019 اپل را ترک کرد، هانکی به همراه آلن دای به سمت رهبری بخش طراحی شرکت رسید. هانکی یک فرد بسیار مهم در اپل بود چراکه در توسعه بسیاری از محصولات شرکت نقش اساسی داشت و از نزدیک با آیو همکاری می‌کرد.

جالب اینجاست که از زمان خروج آیو، اپل تاکنون هرگز کسی را به‌عنوان جایگزین او به گروه رؤسای خود در وب‌سایت رسمی شرکت اضافه نکرده است (انگار که کسی هرگز نمی‌تواند جایگزین آیو شود). البته برخی از افراد آشنا به این موضوع از مدیریت تیم کوک انتقاد دارند چراکه به نظرشان او بدون مشورت با تیم طراحی، همواره به نظر مدیران اجرایی اولویت می‌دهد.

خبر مرتبط: کاهش اپلیکیشن‌ های اپ استور طی ۷ سال گذشته