کاربران App Store ممکن است خوش شانس نباشند زیرا یک مطالعه که اخیرا انجام شده نشان دهنده کاهش اپلیکیشن‌ های اپ استور طی 7 سال گذشته است. چراکه اپل تنها در سه ماهه اخیر بیش از 540000 اپلیکیشن را از اپ استور حذف کرده است. این قدم برای خلاص شدن از شر برنامه‌های منسوخ شده و مواردی که معیارهای شرکت را نقض می‌کنند برداشته شده است.

تا سه ماهه سوم سال 2022، در مجموع 1,642,759 برنامه در اپ استور اپل موجود بود. این پایین ترین سطح در هفت سال گذشته است. گزارش Finbold می‌گوید، این نشان‌دهنده کاهش 541697 یا 24.79 درصدی از 2184456 گزارش شده در سه ماهه دوم 2022 است.

ناپدید شدن اپلیکیشن ها از فروشگاه اپل چیز جدیدی نیست، اما افزایش اخیر ناپدید شدن ها چشمگیر است. اپل در اوایل سال جاری اعلام کرد که هر برنامه ای که به روز نشده باشد را ظرف 30 روز حذف خواهد کرد. ظاهراً اپل می‌دانست که تعداد زیادی برنامه بدون استفاده برای دانلود وجود دارد.

appstote-patent

پیش از این، اپل هیچ جدول زمانی برای حذف برنامه ها تعیین نکرده بود، اما به روز رسانی اخیر تأکید کرد که تمیز کردن اپ استور یک فرآیند مداوم است و برنامه ها را ارزیابی می کند، برنامه هایی را که دیگر طبق برنامه عمل نمی کنند و دستورالعمل های بازبینی شده را رعایت نمی کنند، را حذف می کند. فینبولد خاطرنشان می‌کند که برنامه ها باید به روز شوند.

حذف اپلیکیشن های قدیمی توسط اپل به دلایل مختلفی مورد انتقاد قرار گرفته است. این شامل این واقعیت است که پس از برداشتن یک برنامه از App Store، نمی توان آن را دوباره نصب کرد. در حالی که تعداد برنامه‌های موجود در فروشگاه اپل به کمترین میزان خود در هفت سال رسیده است، برای مثال، مشتریان هنوز گزینه‌های متنوعی در هنگام خرید آیفون 14 جدید دارند. وقتی این کار را انجام می دهند، بچه ها نمی توانند هیچ یک از موارد دلخواه قدیمی خود را مانند بازی ها و برنامه ها دانلود کنند.

شما متوجه کاهش اپلیکیشن‌ های اپ استور شده اید یا خیر؟

خبر مرتبط: اپ استور شما توسط اپل چک می‌شود؟