اپل همیشه از حفظ حریم خصوصی به عنوان “حقوق بشر” دفاع کرده است، در حالی که این شرکت هرگز از ایده داشتن تبلیغات در سیستم عامل‌های خود خوشش نیامده است. اما از آنجایی که اپ استور اکنون در حال دریافت آگهی‌های جدید است، برخی از مردم نگران نحوه تغییر سیاست‌های شرکت شده‌اند. توسعه‌دهندگان متوجه شده‌اند که اپل ممکن است هر چیزی را که در حین مرور اپ استور ضربه می‌زنید را پیگیری کند. در ادامه بیشتر از چک شدن اپ استور بخوانید.

دو توسعه‌دهنده و محقق امنیتی که خود را «Mysk» معرفی می‌کنند، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را در مورد تبلیغات بیشتر App Store مطرح کرده‌اند. به طور خاص، توسعه دهندگان فاش کردند که iOS گزارش دقیقی از نحوه تعامل کاربران با اپ استور را برای اپل ارسال می‌کند.

همان‌طور که در یک ویدیوی مختصر نشان داده شده است، داده‌های استفاده شامل جزئیاتی در مورد محل ضربه زدن کاربر روی صفحه است. این اطلاعات در زمان واقعی از طریق یک فایل JSON به اپل ارسال می‌شود.

Apple-knows-everything-you-tap-on-the-App-Store

به گفته توسعه دهندگان، این شرکت از زمان عرضه iOS 14.6 در ماه می 2021، اقدامات کاربران را در اپ استور ردیابی کرده است. قابل توجه است، همانطور که خوزه آدورنو از BGR اشاره کرد، این شرکت یک ماه قبل از iOS 14.5 ویژگی ردیابی برنامه را معرفی کرد.

هیچ توضیح رسمی در مورد نحوه استفاده اپل از این داده ها وجود ندارد، اما به نظر می رسد که این شرکت همچنان در حال ردیابی کاربران در هنگام مرور فروشگاه App است. شایان ذکر است که از زمانی که اپل شروع به ارائه تبلیغات در اپ استور کرده است، توسعه دهندگان به برخی از آمارهای مربوط به نحوه عملکرد تبلیغات خود دسترسی دارند – بنابراین چنین داده هایی ممکن است به این موضوع مرتبط باشند.

اگرچه اپل ممکن است ادعا کند که داده‌های جمع‌آوری‌شده با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نمی‌شود، این موضوع کاملاً بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد زیرا اپل موانعی ایجاد کرده است تا ردیابی کاربران iOS را برای اشخاص ثالث سخت‌تر کند که بر پلتفرم‌های تبلیغاتی گوگل و متا تأثیر گذاشته است. و طبق گفته Mysk، حتی زمانی که گزینه Personalized Ads خاموش باشد، داده های App Store به اپل ارسال می شود.

تبلیغات در اپ استور

اپل ماه گذشته تبلیغات جدیدی را به اپ استور معرفی کرد. در حالی که قبلاً توسعه‌دهندگان می‌توانستند برنامه‌های خود را فقط در جستجوی اپ استور تبلیغ کنند، اکنون می‌توانند برای نمایش برنامه‌های خود در صفحات برنامه و در برگه Today نیز هزینه پرداخت کنند.

بلافاصله پس از در دسترس قرار دادن آگهی‌های جدید، بسیاری از کاربران از آنها به دلیل نمایش محتوای نامربوط یا مشکوک از نظر اخلاقی، مانند برنامه‌های کازینو و دوستیابی انتقاد کردند. سپس این شرکت به طور موقت تبلیغات این برنامه‌ها را به حالت تعلیق درآورد، اما مشخص نیست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

طبق شایعات، اپل قصد دارد در آینده تبلیغات بیشتری را به کاربران خود ارائه دهد. در عین حال، این شرکت دسترسی به کاربران iOS را با تبلیغات برای رقبا دشوارتر می کند، که در نهایت می تواند منجر به تحقیقات جدید ضد انحصار شود.

خبر مرتبط: فروشگاه‌های نرم افزار شخص ثالث در راه آیفون