براساس گزارشی جدید، سامسونگ و گوگل برای ساخت تراشه تنسور G3 از روش FOWLP استفاده می‌کنند تا داغ نکند و پایداری عملکرد آن حفظ شود.

تاکنون تراشه‌های تنسور عملکرد خارق‌العاده‌ای را از خود به‌جا نگذاشته‌اند، اما به‌نظر می‌رسد نسخه سوم یعنی تنسور G3 بتواند عملکرد بهتری از ۲ نسل قبلی در بازار از خود به‌جای بگذارد. درکنار ارتقا تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ برای بهبود عملکرد، شایعه جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد برای ساخت این تراشه از روش جدیدی استفاده شده تا دمای آن بیش از حد افزایش نیابد و در نتیجه عملکرد پایدارتری داشته باشد.

تاکنون، تراشه‌های تنسور که در گوشی‌های پیکسل مورد استفاده قرار گرفتند، عملکرد بی‌نقصی نداشتند. با وجود اینکه سرعت کلی پردازنده قابل قبول است و خیلی کمتر از رقبا نیست، مشکلات مودم داخلی و بهره‌وری باعث شده تا آنتن‌دهی ضعیفی داشته، عمر باتری کوتاه باشد و از همه مهم‌تر، دستگاه به‌راحتی داغ کند.

داغ شدن گوشی علاوه‌بر القا حس ناخوشایند به کاربر، باعث می‌شود در گذر زمان عملکرد دستگاه ضعیف‌تر شود و اصطلاحا پایداری دستگاه را پایین می‌آورد. بنابراین گوگل باید هر چه سریع‌تر این مشکل را برطرف کند.

تنسور G3 از G2 خنک تر کار می‌کند

احتمالا تراشه تنسور G3 همراه با سری پیکسل ۸ ماه آینده معرفی می‌شود و شایعات قبلی حاکی از سخت‌افزار مدرن‌تر و تغییر چیدمان هسته‌ها هستند. همچنین سامسونگ از معماری ۴ نانومتری در تراشه جدید استفاده کرده که تنسور G3 را نسبت به نسل قبلی ارتقا می‌دهد، اما گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد ارتقا این تراشه به موارد بالا خلاصه نمی‌شود.

بر این اساس، تنسور G3 با فناوری FOWLP ساخته می‌شود که برای اولین بار در تراشه تولیدی سامسونگ اتفاق خواهد افتاد. روش FOWLP باعث می‌شود محصور شدن تمام مدارهای مجتمع می‌شود و سامسونگ برای اجرای آن، یکی از کارکنان قدیمی شرکت TSMC را استخدام کرده بود.

اگر این روش در نهایت برای ساخت تراشه تنسور G3 مورد استفاده قرار بگیرد، بزرگ‌ترین مشکل آن که داغ شدن است تا حد زیادی برطرف می‌شود.

گوگل قرار است ۱۲ مهر ماه از گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو با تراشه تنسور G3 رونمایی کند. البته این شرکت طراحی ۲ گوشی را پیش از این در تیزرها به نمایش گذاشته است.

اخبار مرتبط: