امروز شاهد معرفی گوشی تکنو اسپارک 30C 5G، یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی برند تکنو و عرضه آن به بازار هستیم که طراحی ظاهری‌اش از آیفون 16 الهام گرفته است.

در ماه سپتامبر سال 2024، گوشی تکنو اسپارک 30C 4G به بازار عرضه شد و حال نوبت نسخه 5G آن رسیده است. در این نسخه، طراحی ظاهری گوشی با تغییراتی مواجه شده که آن را شبیه به آیفون 16 عادی کرده است. علاوه بر آن، برخی تغییرات جزئی دیگر نیز در این گوشی اعمال شده که آن را نسبت به نسخه 4G متمایز ساخته است.

در طی معرفی گوشی تکنو اسپارک 30C 5G مشخصات سخت‌افزاری آن نیز با جزئیات کامل منتشر شد. یکی از مهم‌ترین تغییرات گوشی، ظاهر آن است. در قسمت پشتی، محل قرارگیری دوربین و فلش LED دقیقاً حس و حال آیفون 16 را برایمان زنده می‌کند. در قسمت جلویی، شرکت تکنو از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل LCD استفاده کرده که رزولوشن HD+ به همراه نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تراشه آن، Dimensity 6300 ساخته شرکت مدیاتک است که با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم نیز همراه شده است. اگر این مقدار حافظه برایتان کافی نیست، هیچ نگران نباشید زیرا به راحتی و به کمک یک کارت MicroSD می‌توانید آن را ارتقاء دهید.

معرفی گوشی تکنو اسپارک 30C 5G

در همان روز عرضه، این دستگاه با رابط کاربری HiOS 14 که بر پایه سیستم عامل اندروید 14 است، در دسترس قرار می‌گیرد. شرکت تکنو یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی نیز در این دستگاه اقتصادی لحاظ کرده که با یک شارژر 18 واتی به صورت نسبتاً سریع شارژ می‌شود. از دوربین‌های این دستگاه، می‌توان به یک لنز 48 مگاپیکسلی Sony IMX582 اشاره کرد که به عنوان دوربین اصلی عمل می‌کند. در کنار آن، یک لنز مخصوص هوش مصنوعی نیز قرار گرفته است. در قسمت جلویی، شاهد دوربینی 8 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی یا انجام ویدئوکال‌های مختلف هستیم. از سایر ویژگی‌های این دستگاه اقتصادی می‌توان به گواهی IP54 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، اسپیکرهای استریو با ویژگی Dolby Atmos، جک 3.5 میلی‌متری صدا، شیار دو سیم کارت، مادون قرمز و حسگر اثرانگشت در کنار گوشی اشاره کرد.

با معرفی گوشی تکنو اسپارک 30C 5G، از رنگ‌بندی‌های آن نیز رونمایی شد. این دستگاه در رنگ‌های مشکی، آبی آسمانی و سفید ابری در دسترس خواهد بود. در جعبه گوشی، یک قاب نیز برای علاقمندان قرار داده شده است. نسخه پایه آن، با حافظه داخلی 64 گیگابایتی و 4 گیگابایت رم، با قیمت 120 دلار و نسخه دیگر آن با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و 4 گیگابایت حافظه رم، با قیمت 125 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، می‌توانید این دستگاه را از وبسایت Flipkart خریداری کنید.