درحالی‌که کمتر از ۲۰ روز تا برگزاری رویداد آنپکد و معرفی محصولات جدید سامسونگ باقی مانده، قیمت تب اس ۹ و دیگر تبلت‌های این سری مشخص شده است.

رویداد گلکسی آنپکد بعدی ۴ مرداد ماه برگزار می‌شود که سامسونگ از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ در کنار سری ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ و احتمالا سری گلکسی تب اس ۹ رونمایی می‌کند. سری تب اس ۹ شامل سه تبلت تب اس ۹، تب اس ۹+ و تب اس ۹ اولترا است.

بر اساس شایعات جدید، نسخه پایه تب اس ۹ با حافظه داخلی و رم ۸/۱۲۸ گیگابایت با قیمت ۹۳۰ دلار و نسخه با حافظه داخلی و رم ۱۲/۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۱۰۵۰ دلار به فروش می‌رسد. نسخه ۱۲/۲۵۶ تب اس ۹+ با قیمت ۱۱۵۰ دلار و تب اس ۹ اولترا با همین حافظه با قیمت ۱۳۷۰ دلار عرضه خواهد شد.

البته این قیمت‌ها برای نسخه بدون سیم‌کارت هستند و این تبلت‌ها در نسخه‌های سیم‌کارت خور هم عرضه می‌شوند. البته به دلیل مالیات و هزینه‌های حمل و نقل ممکن است قیمت آن در مناطق مختلف تغییر کند.

تب اس ۹ با صفحه نمایش ۱۱ اینچی داینامیک آمولد 2X WQXGA، باتری ۸۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی روانه بازار خواهد شد. ابعاد این تبلت هم ۲۵۴.۸ * ۱۶۵.۸ * ۵.۹ میلی‌متر خواهد بود. سقف حافظه رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت برای این تبلت در نظر گرفته شده است.

تب اس ۹+ از صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی داینامیک آمولد +2X WQXGA، باتری ۱۰۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۴۵ واتی، دو دوربین عقب ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. ابعاد آن کمی بزرگ‌تر از مدل پایه ۲۸۵.۴ * ۱۸۵.۴ * ۵.۷ میلی‌متر و کمی هم نازک‌تر از آن است. این تبلت را می‌توان با حداکثر حافظه رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت تهیه کرد.

مدل آخر یعنی تب اس ۹ اولترا از بقیه بزرگ‌تر، نازک‌تر و در یک کلام بهتر است. صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچی داینامیک آمولد +2X WQXGA، باتری ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۴۵ واتی، حافظه داخلی ۱ ترابایتی و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی از مهم‌ترین مشخصات این تبلت هستند. البته دوربین عقب آن مانند مدل پلاس از دو دوربین ۸ و ۱۳ مگاپیکسلی تشکیل شده، اما روی صفحه، دوربین سلفی دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. ابعاد این تبلت هم ۳۲۶.۴ * ۲۰۸.۶ * ۵.۵ میلی‌متر و بسیار نازک است.

هر سه تبلت از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، سنسور نوری اثر انگشت، ۴ بلندگو و مداد S-Pen بهره می‌برند. همچنین بر اساس شایعات این تبلت از IP68 پشتیبانی می‌کند.

اخبار مرتبط: