به تازگی مشکلات زیادی گریبان شرکت مخابراتی تی‌موبایل را گرفته و انتقادات زیادی به آن وارد شده است. حال جدیدترین خبرها حاکی از آن است که افزایش قیمت‌ها باعث عصبانیت و در نهایت شکایت کاربران از T-Mobile شده است.

این شرکت مدتی پیش با مشکلاتی چون قطع شدن سرویس رومینگ، هک و دزدیده شدن اطلاعات و بحث مربوط به ساخت دکلی مخابراتی در حیاط یک مدرسه روبرو بوده و انتقادات زیادی را از سوی کاربران دریافت کرده است. چندی پیش نیز یکی از نمایندگان آن به دلیل تغییر فرهنگ کاری و همچنین استفاده از تکنیک‌های غیراخلاقی در زمینه فروش، از سمت خود استعفا داده و اقدام به ترک شرکت کرد. وی ترکیب شدن با کمپانی Sprint را مسئول این مشکلات دانست.

افزایش قیمت سرویس‌های T-Mobile بحث تازه‌ای نیست و از ماه آوریل، شایعات مربوط به آن پخش شده است که این شرکت به دلایلی، قصد افزایش قیمت‌هایش را دارد. این شرکت در نهایت اقدام به افزایش قیمت سرویس‌هایش به 5 دلار کرد در حالی که قبلاً ادعا کرده بود که افزایشی در کار نیست! این اتفاق خشم مشتریان را در پی داشت و پس از این که پیگیری‌ها توسط سازمان‌های FCC و FTC به جایی نرسید، مشتریان تسلیم نشده و در نهایت این کار به شکایت کاربران از T-Mobile انجامید.

گرانی-شرکت-T-Mobile

مشتریان به این دلیل ناراضی بودند که این شرکت صراحتاً اعلام کرد که خبری از افزایش قیمت نخواهد بود و کسانی که سرویس‌های مختلف را تهیه کرده‌اند، هیچ هزینه اضافی پرداخت نمی‌کنند. هزینه اضافی قرار بود فقط در صورتی دریافت شود که کاربر اقدام به تغییر سرویس کند. این مسئله در سال 2022 و پس از درخواست سازمان NAD مطرح شد که قرار بود T-Mobile هزینه‌های سرویس اینترنت 5G خود را افزایش ندهد و به نوعی، قفلی بر روی قیمت‌ها گذاشته شود تا زمانی که کاربر اقدام به تغییر سرویس کند. با این حال، واضح است که این شرکت به این وعده وفا نکرد.

برخی از مشتریان و کاربران، شکایتی از T-Mobile در دادگاه فدرال ایالت نیو جرسی ثبت کردند. این قرارداد از طرف تمامی مشتریانی است که در ایالت‌های جورجیا، نیو جرسی، پنسلیوانیا و نوادا زندگی می‌کنند و با خریداری سرویس‌های ابدی این شرکت، قرار بود هیچ هزینه اضافی پرداخت نکنند اما حال بر خلاف این وعده، از آنان هزینه اضافی دریافت شده است. مشتریان مدعی شدند که این شرکت به وضوح در تبلیغات خود دروغ گرفته و این نوعی کلاهبرداری شفاف است که تخطی از قوانین محافظت از مشتری ایالت نیوجرسی و قانون Consumer Fraud به حساب می‌آید.

این بحث و جدل میان کاربران و T-Mobile تا زمانی که این شرکت سیاست‌های خود را تغییر ندهد و وعده‌ای که داده وفا نکند، همچنان پا برجا خواهد بود و در نهایت، ممکن است این شرکت بزرگ دچار دردسرهای بیشتری نیز شود. واضح است که کمپانی‌ها و سرویس دهنده‌های مختلف باید به وعده‌های تبلیغاتی که به کاربران خود می‌دهند وفا کنند تا چنین مشکلات و دردسرهایی به بار نیاید.