بر اساس تصاویر منتشر شده، زنی با گاز گرفتن سیم زنگ‌خطر فروشگاه اپل، اقدام به سرقت آیفون ۱۴ کرد.

در طول سال‌ها، داستان‌های زیادی از سرقت گوشی‌های آیفون منتشر شده که دزدان راهکارهای مختلفی را برای سرقت دستگاه‌های اپل به‌کار می‌بردند. بر اساس گزارش‌ها، در سال‌جاری ۴۶۳ آیفون، تعداد نامشخصی آی‌پد و اپل واچ از فروشگاه‌ها به سرقت رفته‌ است.

جدیدترین اخبار از سرقت آیفون ۱۴ مربوط به زنی می‌شود که به دلیل قیمت بالای این گوشی سیم زنگ خطر فروشگاه اپل را قطع کرده و اقدام به سرقت می‌کند و به دلیل تصاویر منتشر شده از این خانم توسط دوربین امنیتی، خیلی سریع دستگیر شد. البته بعد مشخص شد که آیفون سرقت شده، نسخه اصلی نبوده و فقط یک سمپل از این دستگاه بوده است.

این روزها قیمت گوشی‌های آیفون افزایش پیدا کرده، پس باید از گوشی خود بیش‌تر مراقبت کنید. برای جلوگیری از سرقت آیفون بهترین روش، طرح رجیستری موبایل است. در این حالت اگر فرد دیگری با سیم‌کارتی متفاوت سعی در استفاده از گوشی داشته باشد، دستگاه دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

سرفت گوشی های آیفون

تنظیمات ضد سرقت گوشی خود را فعال کنید. با این روش حتی در صورت خاموش بودن گوشی، موقعیت مکانی آن ردیابی می‌شود. یکی از اقداماتی که سارقان بعد از سرقت گوشی آیفون انجام می‌دهند، روشن کردن حالت پرواز است تا نتوانید دستگاه خود را ردیابی کنید. در این‌صورت با غیر‌فعال کردن حالت پرواز گوشی خود را ضد‌سرقت می‌کنید.

پیشنهاد می‌شود تصاویر مهمی از خود در گوشی قرار ندهید یا پسوردهای مهم و حساب بانکی و حساب‌های ارز دیجیتال خود را به‌صورت کامل در گوشی قرار ندهید تا اگر گوشی به سرقت رفت، تنها ضرری که کرده باشید خود دستگاه آیفون باشد نه سرمایه و دارایی‌هایتان. همچنین استفاده از فیس آیدی یا تاچ آیدی می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی کند.

البته باید به این نکته توجه کرد که سرقت گوشی‌های آیفون در هر کشوری، شانس استفاده برای سارق را از بین می‌برد چراکه به‌محض روشن شدن گوشی، امکان ردگیری دستگاه وجود دارد، مگراینکه فرد سارق گوشی را در کشور دیگری مورد استفاده قرار دهد که بتوانند بدون مشکل و ردیابی از آن استفاده کند.

روش جدید سرقت اطلاعات آیفون