اپل جزو شرکت‌هایی است که کارهای زیادی را در راستای ایمن‌تر کردن دستگاه‌های خود انجام می‌دهد تا اطلاعات کاربران و حریم شخصی آنان را حفظ کند. اما ظاهرا روش جدیدی برای سرقت اطلاعات آیفون پیدا شده که می‌تواند منجر به خالی شدن حساب‌های کاربر شود.

وال استریت ژورنال اعلام کرده که سارقانی در آمریکا از یک ترفند ساده استفاده می‌کنند تا بتوانند به کارت‌های اعتباری کاربران آیفون دسترسی پیدا کنند. اتفاقی که افتاده، این است که برخی از سارقان سعی می‌کنند ابتدا رمز دستگاه شما را پیدا کنند. این کار می‌تواند حتی با نگاه کردن به دستگاه شما از فاصله هم انجام شود.

آن‌ها پس از دریافت رمز دستگاه، آن را به سرقت می‌برند. حتی در برخی مورد‌های سرقت اطلاعات آیفون، سارقان صاحب دستگاه را به کمک دارو بیهوش کرده بودند که منجر به مرگ یکی از کاربران هم شده بود. آن‌ها در این مرحله می‌توانند به راحتی از دستگاه شما استفاده کنند و حتی دسترسی خودتان به اطلاعاتتان را هم قطع کنند.

خاموش کردن Find my iPhone در تنظیمات

سارقان عموما در این مرحله، گزینه‌های پیدا کردن دستگاه را هم خاموش می‌کنند تا شما نتوانید دستگاهتان را پیدا کنید و یا اطلاعات آن را پاک کنید. پس از انجام این کار‌ها، سارقان به سراغ کارت‌ها و حساب‌های اعتباری شما می‌روند. سارقان حتی از رمز دستگاهتان برای تغییر رمز اپل آیدی شما هم استفاده می‌کنند و با این روش، شما حتی نمی‌توانید به اطلاعات ذخیره شده در iCloud هم دسترسی پیدا کنید.

استفاده از همین رمز به سارقان اجازه می‌دهد تا به حساب کاربری شما در تمامی برنامه‌ها دسترسی پیدا کنند. برخی از کاربران با این روش، هزاران دلار از پول‌های خود را از دست داده‌اند اما توانستند آن‌ها را برگردانند. همین روش می‌تواند دقیقا روی دستگاه‌های اندروید هم انجام شود اما قیمت بالاتر گوشی‌های آیفون، سارقان را به سمت این دستگاه‌ها می‌کشاند.

یکی از سخنگویان اپل هم پس از انتشار این اخبار، بیانیه‌ای را منتشر کرد. او در این بیانیه اعلام کرد: بارها اثبات شده که آیفون، ایمن‌ترین دستگاه محسوب می‌شود و ما دائما در حال تلاش برای بیشتر کردن این امنیت هستیم. ما با کاربرانی که قربانی سرقت اطلاعات آیفون شده‌اند احساس همدردی می‌کنیم و این موضوع را بسیار جدی خواهیم گرفت. او همچنین اعلام کرد که استفاده از فیس آیدی یا اثر انگشت می‌تواند این مشکل‌ها را تا حد چشم‌گیری کمتر کند.

خبر مرتبط: مزایده اولین آیفون اپل با قیمت ۶۳ هزار دلاری