با توجه به رقابت شرکت‌ها در ساخت کنسول‌های بازی، لنوو قصد دارد برای اولین بار با معرفی کنسول بازی Legion Go به بازار این نوع محصولات ورود کند.

تاکنون جزئیات زیادی از کنسول گیمینگ لنوو منتشر نشده است، اما به‌نظر می‌رسد این دستگاه با پردازنده AMD Ryzen 7040 به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، کنسول دستی لنوو به سیستم عامل ویندوز 11مجهز شده و این شرکت متعهد شده است که سیستم‌عامل را برای ارائه تجربه روان‌تری برای کاربران اصلاح کند.

انتظار می‌رود این دستگاه دارای صفحه نمایش 8 اینچی باشد که کمی بزرگ‌تر از کنسول‌های رقیب مانند ROG Ally ASUS و Steam Deck Valve است. در حالی که صفحه نمایش بزرگ دارای میدان دید بیشتر و رابط کاربری ارتقا یافته است ولی مصرف باتری را بالا می‌برد.

کنسول بازی Legion Go

به نظر می‌رسد استفاده از یک باتری با ظرفیت بالاتر مانند آنچه در کنسول بازی AYANEO KUN دیده‌ایم، می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد ولی باید دید شرکت لنوو برای حل این مشکل چه راه‌حلی در نظر گرفته است.

جزئیات مربوط به مشخصات پردازنده هنوز منتشر نشده است، اما با توجه به انتشار اخباری که درباره این دستگاه منتشر شده، ظاهرا از معماری Zen4 روی پردازنده بهره خواهد برد که به این ترتیب اجرای بازی‌های سنگین روان‌تر خواهد شد.

سال ۲۰۲۱ شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه کنسول دستی Legion Play لنوو عرضه می‌شود، اما این دستگاه هیچ وقت به بازار راه پیدا نکرد. براساس اخبار منتشره، این دستگاه قرار بود به صفحه نمایش 7 اینچی مجهز شود و از کنترلرهای داخلی، بلندگوهای داخلی و باتری 7000 میلی‌آمپر ساعتی بهره ببرد.

شرکت لنوو برای رقابت در برابر رقبای سرسخت گیمینگ همچون سونی و مایکروسافت، مجبور به ساخت دستگاه‌های مقرون به‌صرفه است، اما پایین آوردن قیمت مستلزم کاهش عملکرد دستگاه است. باید دید لنوو در این زمینه چه تدابیری اندیشیده است.

سوال اصلی این است که لنوو برای ساخت کنسولی اقتصادی و مقرون به صرفه، کیفیت و عملکرد دستگاه را کاهش خواهد داد یا خیر؟

اطلاعات جدیدی از کنسول دستی سونی افشا شد