طبق تصاویر منتشر شده از گوشی‌های سری نوا ۱۲، مشخص شد دو نسخه این سری با تراشه HiSilicon Kirin عرضه خواهد شد.

پستی در ویبو تصاویری از گوشی‌های سری نوا منتشر کرد که اطلاعات زیادی از مشخصات دو نسخه مدل بالای این سری یعنی نوا ۱۲ و نوا ۱۲ پرو را در اختیار کاربران قرار داد.

چند هفته پیش، کمپانی هواوی از تراشه کرین 9000S با معماری ۷ نانومتری و پشتیبانی از فناوری 5G رونمایی کرد، ساخت تراشه مذکور به رقبای آمریکایی نشان می‌دهد که این کمپانی چینی به تلاش‌ها و پیشرفت‌هایش برای رسیدن به خودکفایی ادامه خواهد داد.

طبق مشخصات فاش شده از گوشی هواوی نوا ۱۲ پرو٬ به نظر می‌رسد کمپانی هواوی برای قلب تپنده این دستگاه از تراشه Kirin 9000S بهره خواهد برد. این گوشی دارای صفحه نمایش خمیده اولد با نرخ تازه‌‌سازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود. انتظار می‌رود این گوشی با باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۰۰ واتی عرضه شود.

باتری سری نوا ۱۲

ماژول دوربین سه گانه این دستگاه شامل سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زوم خودکار و حالت ماکرو و سنسور تله‌فو‌تو ۵۰ مگاپیکسلی می‌شود. دو لنز دوربین در جلوی این دستگاه قرار دارد که گویی دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی این دستگاه را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر، نسخه استاندارد نوا ۱۲ به پردازنده Kirin 830 مجهز است. در حالی که یکی از دوربین‌های ۶۰ مگاپیکسلی سلفی در آن وجود ندارد. این گوشی با صفحه نمایش خمیده اولد و نرخ تازه‌‌سازی ۱۲۰ هرتزی ارائه خواهد شد. سیستم دوربین این دستگاه نیز مانند نوا ۱۲ پرو است، با این تفاوت که سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فو‌تو جایگزین سنسور ۵۰ مگاپیکسلی شده است. هواوی نوا ۱۲ با باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۸۸ واتی عرضه خواهد شد.

باید دید بعد از مشخص شدن قیمت این گوشی‌ها در بازار جهانی، کاربران از خرید این گوشی استقبال خواهند کرد یا خیر؟

خبر مرتبط: هواوی با تولید تراشه داخلی کرین ۹۰۰۰S دست رد به سینه رقبا خارجی زد