سونی گوشی هوشمند جدیدی از سری اکسپریا عرضه می‌کند که به احتمال زیاد آخرین محصول این سری خواهد بود.

شایعاتی در چند ماه گذشته منتشر شده مبنی بر‌اینکه شرکت سونی، گوشی مدل اکسپریا 1VI را حدود یک ماه پس از رونمایی از سری گلکسی S24 سامسونگ معرفی خواهد کرد. سامسونگ در تاریخ 27 دی‌ماه مراسمی برگزار و از محصولات پرچمدارش رونمایی کرد و حالا به نظر می‌رسد که سونی برای معرفی گوشی‌های نسل بعدی اکسپریا آماده می‌شود. علاوه بر‌این اطلاعات تبلیغاتی فاش شده از سونی سرنخ‌هایی راجع به طراحی دوربین پشتی گوشی به ما می‌دهد.

بر اساس تصاویر تبلیغاتی لو رفته که در پلتفرم X  منتشر شده، به نظر می‌رسد که هر سه سنسور دوربین‌عقب استفاده شده در اکسپریا 1VI دارای لنز 48 مگاپیکسلی است. همچنین هر سه سنسور Exmor T هستند و پیکسل ترانزیستور دو لایه دارند. مدل اکسپریا 1 V که سال گذشته عرضه شد از یک سنسور Exmor T با 48 مگاپیکسل برای دوربین‌های عقب استفاده می‌کرد و دو دوربین دیگر از سنسورهای 12 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کردند.

SonyXperia 1 VI

اخبار افشا شده جزئیات بیشتری در مورد هر سنسور فاش می‌کند. یکی از این سه سنسور Exmor T اندازه‌ای برابر 1/1.4 اینچ با اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر و دیافراگم f/1.4 دارد. فوکوس خودکار دوگانه PD فول‌پیکسل از دیگر ویژگی‌های این سنسور است و می‌تواند زوم اپتیکال 2 برابری را ارائه دهد. سنسور بعدی Exmor T برای دوربین فوق عریض است و اندازه آن 1/2.7 اینچ با اندازه پیکسل 0.6 میکرومتر است. این لنز از فناوری‌ x2 On-Chip Lens ‌2 سونی برخوردار است که از حساسیت، وضوح تصویر، محدوده‌ دینامیکی و سرعت افزایش یافته بهره می‌برد. سومین سنسور Exmor T به اندازه سنسوری است که برای دوربین فوق عریض استفاده می‌شود، اما یک سنسور تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر و زوم کراپ سنسور 6 برابری است.

سونی اکسپریا 1VI قرار است در تاریخ 7 اسفند ماه در کنگره جهانی موبایل MWC 2024 در بارسلون معرفی شود. پیش از این اخباری وجود داشت مبنی بر اینکه گوشی‌های‌ اکسپریا ممکن است آخرین گوشی‌های سونی با این نام تجاری باشند. بر اساس شایعات، سونی نام اکسپریا را برای سال 2025 کنار می‌گذارد و از زبان طراحی جدیدی برای گوشی‌های سال آینده استفاده خواهد کرد.

سونی هم‌اکنون سهم زیادی از بازار موبایل دنیا ندارد و طی سال‌های اخیر نتوانسته با استقبال خریداران مواجه شود. سهم سونی هم‌اکنون 0.35 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است.

اخبار مرتبط: