شرکت سونی طی همکاری با هوندا از خودرو برقی Afeela رونمایی کرد و آن را با استفاده از دوال سنس و از راه دور کنترل و هدایت کرد.

شرکت سونی ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ کنسول PS5 را عرضه کرد. درکنار این کنسول، دسته جدیدی به‌نام دوال سنس (Dual Sense) معرفی شد که با ارتقا سخت‌افزاری و طراحی نسبت به دوال شاک ۴ (Dual Shock 4) راهی بازار شد. دسته جدید علاوه‌بر طراحی بهتر برای خوش دست‌تر شدن، قابلیت‌های جدیدی را مانند Haptic Feedback یا «واکنش لمسی» ارائه کرد که متناسب با اتفاقات درون بازی، بخش متناسب دسته به لرزه می‌افتد. این دسته علاوه‌بر اتصال به PS5، توانایی متصل شدن به دستگاه‌های اندروید، iOS و ویندوز را دارد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد به‌زودی قابلیت اتصال آن به خودرو برقی و رانندگی با آن در دنیای واقعی ممکن می‌شود.

طی روزهای اخیر نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شد که در آن از نوآوری‌های خلاقانه صنعت الکترونیک رونمایی می‌شود. شرکت های نظیز سامسونگ و سونی در این نمایشگاه از تکنولوژی‌های درحال توسعه خود رونمایی می‌کنند که قرار است در آینده مورد استفاده قرار بگیرند. مثلا سامسونگ از نمایشگر Flex In & Out رونمایی کرد که می‌تواند به داخل و خارج تا شود. همچنین سامسونگ از یک نمایشگر شفاف پرده‌برداری کرد که پشت آن قابل دیدن است.

DualSense controlling Afeela

شرکت سونی طی همکاری با شرکت ژاپنی هوندا از یک خودرو برقی به‌نام Afeela رونمایی کرد. البته این خودرو پارسال در نمایشگاه CES 2023 هم به‌عنوان یک خودرو که توسط نرم‌افزار طراحی شده است معرفی شده بود، اما امسال یک نکته جدید درباره آن وجود داشت. ایزومی کاوانیشی، مدیر Sony Honda Mobility از دوال سنس (Dual Sense) برای کنترل کردن خودرو برقی و آوردن آن روی صحنه استفاده کرد. هنگامی که کاوانیشی خودرو را از بیرون و با استفاده از دوال سنس هدایت می‌کرد، یک دوربین درون خودرو را نشان می‌داد و هیچ کس درون اتومبیل مشاهده نمی‌شد.

کاوانیشی توضیح داد که سازگاری دوال سنس فقط یک جنبه نمایشی از فناوری به‌حساب می‌آید و هدف آن این است که نشان دهد نرم‌افزار توانایی ارائه عملکرد جدید را دارد. وی در ادامه گفت که سیستم دوربین Afeela به «سیستم بینایی هوش مصنوعی» مجهز شده و برای رانندگی استفاده می‌شود. همچنین او به سیستم شبیه‌ساز پیشرفته کمک راننده (ADAS) اشاره کرد که توسط موتور بازی محبوب Epic Games، یعنی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) اجرا می‌شود. این موتور برای اجرای بازی‌های محبوب استفاده می‌شود، اما از این پس می‌تواند برای نمایش ویدیویی اطراف اتومبیل در Afeela استفاده شود.

در انتها یادآوری می‌شود کنترل خودرو برقی Afeela با دوال سنس فقط یک برنامه نمایشی بود و فعلا برنامه‌ای برای عرضه این قابلیت برای عموم مردم وجود ندارد.

اخبار مرتبط: