شرکت MSI در نمایشگاه CES 2024 کنسول دستی Claw را معرفی کرد که نمایشگر آن کاملا مشابه ROG Ally ایسوس است و از طول عمر باتری حداقل ۲ ساعت بهره می‌برد.

چند روزی است که نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس آمریکا درحال برگزاری است. این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد جهانی تکنولوژی به‌حساب می‌آید و شرکت‌ها از آخرین فناوری‌های خود در این مراسم رونمایی می‌کنند. مثلا شرکت ایسوس در CES 2024 سری گوشی گیمینگ ROG phone 8 را معرفی کرد و از پروژکتور علاالدین هم در این رویداد پرده‌برداری شد. در ادامه به جدیدترین محصول شرکت MSI، کنسول دستی Claw که در این نمایشگاه معرفی شد می‌پردازیم.

رایانه شخصی بازی Claw Handheld در نمایشگاه CES 2024

کنسول دستی MSI Claw دارای صفحه‌نمایش ۷ اینچی IPS با رزولوشن FullHD است که از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. مشخصات این نمایشگر تفاوت چندانی با کنسول دستی ROG Ally ایسوس ندارد و دکمه‌های آبی رنگ A، B، X و Y مدل MSi آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. این کنسول به حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 و کارت گرافیک Intel Arc مجهز شده و باتکیه بر آنها عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد، البته کمی سنگین‌تر از نسخه‌های مشابه است و ۶۷۵ گرم وزن دارد. این دستگاه در چند پیکربندی با سقف حافظه داخلی یک ترابایتی SSD عرضه می‌شود که امکان افزایش از طریق کارت microSD وجود دارد.

شرکت MSI اهمیت زیادی به طول عمر باتری کنسول دستی Claw داده است. این کنسول به یک باتری ۵۳ وات‌ساعتی مجهز شده که در سنگین‌ترین استفاده‌ها تا ۲ ساعت دوام می‌آورد. اگرچه در مقایسه با باتری گوشی هوشمند این میزان چندان زیاد نیست، اما برای یک کنسول دستی آن هم در حالت استفاده سنگین قابل توجه است. یادآوری می‌شود میزان باتری گوشی که حدودا یک روز اعلام می‌شود، در‌صورت مصرف عادی است و با اجرای فیلم، استفاده از دوربین و فیلم‌برداری با کیفیت بالا طول عمر باتری به کمتر از ۲ ساعت می‌رسد.

انتظار می‌رود کنسول دستی MSI Claw تا قبل از تابستان ۱۴۰۳ راهی بازار شود و هنوز قیمت این دستگاه مشخص نیست.

اخبار مرتبط: