شرکت چینی Xgimi در نمایشگاه CES 2024 از ۲ پروژکتور جدید با نام‌های «4K Horizon Max» و «علاالدین» رونمایی کرد که هر ۲ نسخه ویژگی‌های خاص خود را دارند.

طی چند روز گذشته، نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود. در این رویداد، شرکت‌های مختلف از فناوری‌های جدید و نوآورانه خود رونمایی کردند. مثلا شرکت سامسونگ از یک تلویزیون microLED شفاف رونمایی کرد که مانند یک شیشه، پشت آن قابل دیدن است. یک شرکت چینی هم به نام Xgimi از ۲ پروژکتور جدید رونمایی کرد که یکی از آنها بسیار قدرتمند و یک وسیله خلاقانه است که ۳ قابلیت را ارائه می‌کند. مدل اول، پرنورترین پروژکتور جهان است که از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند.

براساس اطلاعات منتشر شده از شرکت Xgimi، مدل اول 4K Horizon Max نام دارد که می‌تواند روشنایی ۱۳۰۰ لومن ISO را با استفاده از لیزر Dual Light 2.0 و منبع نور هیبریدی LED تولید کند. البته شرکت چینی اعلام کرد که درگذشته گزارش‌های آنها با خطای ۲۷ درصدی در اندازه‌گیری همراه بود و این مسئله پس از شکایت قضایی مشخص شد. بااین حال به لطف روشنایی بالا، کنتراست 2000:1، پشتیبانی از صدای DTS و دقت بالا در ارائه رنگ، پروژکتور 4K Horizon Max گواهی پیشرفته IMAX را به‌دست آورده است که یعنی این دستگاه می‌تواند محتوای با کیفیت پیشرفته IMAX را از پلتفرم‌های مختلف پخش کند.

Xgimi Aladdinn

علاوه‌بر موارد ذکر شده، پروژکتور 4K Horizon Max مانند بقیه مدل‌های مدرن می‌تواند به‌صورت هوشمند و خودکار روی دیوار تنظیم شود. همچنین این دستگاه به یک قابلیت جدید مجهز شده که می‌تواند حالت‌هایی را برای استفاده مختلف، ذخیره کند. این فناوری جدید که «تطبیق صفحه هوشمند» نام دارد، با قرار گرفتن مقابل هر دیوار تنظیماتی که پیش‌تر مشخص شد را پیاده می‌کند و مثلا با قرار گرفتن جلوی یک دیوار، آماده پخش فیلم و با دیوار دیگر، تنظیمات بازی را اجرا می‌کند.

بااین‌حال نسخه سه‌کاره دستگاه بسیار جالب‌تری محسوب می‌شود. این پروژکتور که علاالدین نام دارد، درحقیقت براساس طرح قدیمی شرکت ژاپنی Popin ساخته شده که Xgimi آن را خریداری کرد. به همین دلیل این دستگاه شباهت زیادی به Aladdin 2 Plus فعلی شرکت ژاپنی داشته که با قیمتی حدود ۱۲۹۸۰۰ ین، معادل ۹۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد. این پروژکتور در قالب یک چراغ سقفی قرار می‌گیرد و با نگاه به آن، پروژکتور دیده نمی‌شود. این دستگاه، از رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسلی و حداکثر ۱۰۰ اینچ پشتیبانی می‌کند و بااتصال به اپلیکیشن گوشی قابل کنترل است. همچنین این دستگاه به اسپیکر ۳۶۰ درجه‌ای مجهز شده که هنگام خاموش بودن پرژکتور هم می‌تواند استفاده شود.

هر ۲ پروژکتور جدید شرکت چینی با Google TV سازگاری داشته و می‌توانند برنامه‌های نتفلیکس را پخش کنند. یادآوری می‌شود در‌صورتی که ۲ دستگاه به Android TV مجهز شده بود، نصب نتفلیکس چندان راحت نبود و به‌همین دلیل بسیاری از کاربران درنهایت از این پلتفرم استفاده نمی‌کردند. هنوز قیمت نهایی ۲ دستگاه مشخص نشده است، اما شرکت Xgimi اعلام کرد که مدل 4K Horizon Max با قیمت کمتر از ۳ هزار دلار راهی بازار خواهد شد.

اخبار مرتبط: