طبق برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۱۴۰۴ باید منتظر مهاجرت از تکنولوژی‌های قدیمی اینترنت ثابت با سرعت ۸ مگابیت به سمت فیبر نوری با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه باشیم. در ادامه به آخرین اخبار فیبر نوری آسیاتک می‌پردازیم.

نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ هفته گذشته در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و ما در حاشیه این رویداد به غرفه آسیاتک سر زدیم و با بابایی، مدیر کسب و کار این شرکت مصاحبه‌ای درباره فیبر نوری که امروزه دغدغه خیلی از کاربران است، داشتیم. مدیر کسب و کار آسیاتک در این گفت‌و‌گو به موارد زیادی دراین‌باره اشاره کرد. در ابتدا باید بدانیم تحولی که در حوزه فیبر نوری انجام شده، یک انقلاب بزرگ در این حوزه است. چرا‌که پس از چند سال شاهد مهاجرت از سرعت‌های پایه ۸ مگابیت به سمت سرعت بالای ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه هستیم.

به گفته بابایی، کار روی این حوزه حدود یک سال است که آغاز شده و در ۶ ماه گذشته که آسیاتک سرویس‌دهی را شروع کرده، این شرکت حدود ۳۰۰۰ مشترک در حوزه فیبر نوری دارد و همه این‌ها به لطف کمک‌ها و مشوق‌های دولت در این حوزه است.

آسیاتک

فیبر نوری آسیاتک در کدام مناطق عرضه می‌شود؟

بابایی درباره اینکه فیبر نوری در کدام مناطق عرضه می‌شود اعلام کرد که با توجه به نیاز زیر ساخت در این حوزه، در برخی مناطق عملیات حفاری در حال انجام است و در برخی مناطق نیز ما شاهد بهره‌برداری از سرویس و استفاده مشترکان هستیم. مراحل تامین زیر ساخت نیز شامل سه مرحله حفاری، ایجاد نقاط دسترسی و دراپ کشی (کابل کشی) می‌شود.

  • استان مازندران: نوار غربی استان، شهر‌های چالوس، نشتارود، عباس آباد و رامسر
  • استان کرمانشاه: شهر کرمانشاه
  • استان اصفهان: شهر‌های خوانسار و گلپایگان
  • استان فارس: شهر کازرون
  • استان‌ زنجان
  • استان سمنان
  • استان لرستان

وی درباره شهر تهران نیز گفت که با توجه به سختی حفاری، زیر ساخت در این شهر به‌صورت نصب دستی روی دیوار‌ها انجام می‌شود و شهروندان تهرانی در چند منطقه امین آباد و قسمت‌هایی از خیابان‌های بهشتی و مطهری می‌توانند سرویس دریافت کنند. در آینده نیز باید منتظر سرویس‌دهی به قسمت‌هایی از غرب تهران توسط آسیاتک باشیم. از این رو برای بررسی پوشش اینترنت فیبر نوری آسیاتک در منطقه خود، باید با واحد فروش این شرکت در ارتباط باشند.

نحوه نصب سرویس، کابل کشی تا درب واحد

نکته مهم دیگر‌ برای کاربران، نحوه نصب سرویس اینترنت فیبر نوری است. بابایی در این باره گفت که نصب سرویس برای مشترکان تحت پوشش، رایگان است و کابل‌کشی نه تنها تا درب منزل، بلکه تا درب واحد آن‌ها انجام خواهد شد. همچنین در‌صورتی‌که ۳ تا ۵ واحد یا چند ساختمان به‌صورت بلوکی اقدام به درخواست نصب سرویس کنند، آسیاتک به آن‌ها مودم رایگان ارائه خواهد کرد. از این رو اگر شما نیز در منطقه پوشش دهی اینترنت فیبر نوری آسیاتک هستید، این اینترنت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

آیا شما نیز تجربه استفاده از فیبر نوری را داشته‌اید و حاضر به خرید سرویس اینترنت فیبر نوری آسیاتک یا دیگر اپراتور‌ها برای خود هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: